۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
۸۶۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در کشور نصب شده است
معاون فنی مهندسی ساتبا:

۸۶۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در کشور نصب شده است

قزوین- رمضانی، معاون فنی مهندسی ساتبا گفت: از مجموع ۸۶۰ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر نصب شده در کشور حدود ۳۰۰ مگاوات آن در استان قزوین ایجاد شده است.

محمدعلی رمضانی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص ظرفیت های انرژی تجدیدپذیر در کشور اظهار داشت: از مجموع ۸۶۰ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر که در کشور نصب شده ۱۶۳ مگاوات آن در استان قزوین نصب شده که بیش از ۳۰۰ مگاوات آن نیروگاه بادی است.

وی بیان کرد: همزمان با چهل و یکمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران «ساخت و سازها» و «ساز و کارها»، در سال ۹۹ با دستور وزیر نیرو به صورت ویدئوکنفرانس دو طرح نیروگاه تجدیدپذیر در استان قزوین افتتاح شد که این طرح ها با ۳۲ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید.

رمضانی تصریح کرد: نیروگاه‌های خورشیدی افتتاح‌ شده‌ در استان قزوین مشتمل بر دو واحد نیروگاهی یک مگاواتی در مناطق تاکستان و بوئین‌ زهرا است که این نیروگاهها در دوره ساخت و بهره‌ برداری در مجموع برای ۸ نفر به صورت مستقیم و برای ۲۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است.  

معاون فنی و مهندسی ساتبا یادآور شد: این پروژه‌های نیروگاهی با قابلیت تولید بیش از۳میلیون و ۵۰۴ هزار کیلو وات‌ساعت برق وارد مدار شده و با افتتاح آن سالیانه در مصرف یک میلیون‌متر مکعب معادل گازطبیعی صرفه‌جویی می شود.

کاهش ۷۸۰ مترمکعب آبی با بهره برداری از دو نیروگاه خورشیدی
وی تصریح کرد: بهره‌برداری از این دو نیروگاه خورشیدی منجر به کاهش مصرف۷۸۰ مترمکعب آبی می شود که سالیانه در نیروگاه‌های حرارتی برای تولید برق مورد نیاز است، همچنین از انتشار ۲ هزار و ۴۰۰ تن آلاینده‌های زیست‌محیطی گلخانه‌ای جلوگیری می کند.  

رمضانی گفت: مجموع ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک بهره‌برداری شده در استان قزوین برابر رقم۱۷۹.۸۸ مگاوات است که مشتمل بر۶ نیروگاه بادی به ظرفیت ۱۶۱.۷۶مگاوات و ۳نیروگاه خورشیدی با مجموع ظرفیت۴ مگاوات است.

معاون فنی و مهندسی ساتبا اظهار داشت: استان قزوین ۵۰ درصد نیروگاه بادی را به خود اختصاص داده و می توان گفت در استان پتانسیل بادی خوبی وجود دارد و می توان با جذب سرمایه گذاران بیشتر این مقدار را افزایش داد.

وی گفت: با مطالعات انجام شده حدود ۱۲۴۵ مگاوات ظرفیت برای احداث نیروگاه های بادی شناسایی کرده ایم که قابل توجه است که می توان چند میلیارد کیلو وات ساعت برق پاک تجدیدپذیر به شبکه تزریق کرد.

 حرکت به سمت انرژی های تجدید پذیر مسیر آینده دنیاست
رمضانی بیان کرد: در مطالعات مهم و بزرگی که توسط پژوهشگران و موسسات پژوهشی دنیا انجام شده وقتی چشم انداز تکنولوژی ها را تا سال های ۲۰۳۰ و ۲۰۵۰  بررسی می کنند این تکنولوژی ها تاثیرگذار محسوب می شود چون در کسب و کار و زندگی تاثیر جدی دارد و تکنولوژی برانداز تلقی می شود.

وی بیان کرد: انرژی های تجدید پذیر در ردیف این نوع تکنولوژی ها محسوب می شود و ما چاره ای نداریم جز آن که به این سمت برویم که در این راستا پیش بینی می شود تا سال ۲۰۳۰ در این بخش حدود ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد دلار فعالیت اقتصادی صورت گیرد.

کد خبر: ۷۴٬۴۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha