۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان
با امضای تفاهم نامه ای صورت گرفت؛

ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان

تفاهم نامه همکاری مشترک برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی محرومان، میان بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به امضا رسید.

به گزارش بازار، این تفاهم نامه که بین سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امضا شد؛ در خصوص کمک به ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در روستا و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر با مساحت متوسط ۵۰ متر مربع در مناطق هدف بنیاد مستضعفان و سایر مناطق محروم کشور است.

تامین مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال به صورت بلاعوض (برای هر نفر ۵۰۰ میلیون ریال) در طول اجرای واحدهای مسکونی موضوع تفاهم نامه، تامین مصالح واحدهای مسکونی از سوی بنیاد مستضعفان در مناطقی که این امکان وجود دارد، تامین زمین رایگان در مناطقی که بنیاد مستضعفان زمین قابل واگذاری دارد و نظارت بر حسن اجرای احداث واحدهای مورد توافق، از تعهدات بنیاد مستضعفان در این تفاهم نامه است.

همچنین تامین مبلغ ۴ هزار میلیارد ریال به صورت بلاعوض و (برای هر نفر ۲۰۰ میلیون ریال) براساس پیشرفت فیزیکی، شناسایی و معرفی خانواده‌های مشمول این تفاهم نامه با همکاری و تایید بنیاد مستضعفان در مناطق هدف، معرفی خانوارهای مشمول به بانک‌های عامل براساس دستورالعمل مربوطه در سقف مبلغ مصوب و کمک به تسهیل اجرای ضمانت بانکی از طریق سفته در همه مناطق مورد توافق، از جمله تعهدات بنیاد مسکن در این تفاهم نامه است.

تامین زمین رایگان برای احداث واحدهای مسکونی جهت خانوارهای فاقد زمین با رویکرد توسعه مسکن معیشت محور و در مناطقی که بنیاد مسکن زمین دارد و براساس متوسط عرف منطقه که متراژ آن از سوی کمیته اجرایی تعیین می‌شود، ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی طبق مفاد تفاهم نامه، دریافت مجوزهای قانونی لازم و انجام مراحل اداری برای تحقق اهداف از جمله تعهدات دیگر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این تفاهم نامه است.

همچنین مدت زمان اجرای این تفاهم نامه ۱۸ ماه از تاریخ امضا است و حداکثر تا پایان خرداد سال ۱۴۰۱ تعیین شده است.

کد خبر: ۷۴٬۴۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha