۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴
تسهیل شرایط اقاله واحدهای تملیک شده به ذینفع اصلی
رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی مطرح کرد

تسهیل شرایط اقاله واحدهای تملیک شده به ذینفع اصلی

مصاحب، رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از تسهیل شرایط اقاله واحدهای صنعتی تملیک شده به ذینفع اصلی در راستای جهش تولید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، اصغر مصاحب با اعلام این خبر افزود: درپی انعقاد تفاهم نامه همکاری این سازمان با شورای هماهنگی بانک‌ها که با هدف راه اندازی مجدد طرح‌ها و واحدهای صنعتی تحت تملک بانک‌های دولتی و غیردولتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به امضاء رسید، شرایط اقاله واحدهای تولیدی تملیک شده به ذینفع اصلی تسهیل شد.

وی تصریح کرد: بر اساس مفاد این تفاهم نامه، امکان اقاله واحدهای تملیک شده به ذینفع اصلی با پرداخت اولیه ۱۰ درصد و اقساط ۵ ساله با دوره تنفس حداقل ۶ ماه برای بازفعال سازی و راه اندازی مجدد طرح‌ها و واحدهای صنعتی تحت تملک بانک‌های عامل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور مهیا شده است.

عضو هیأت مدیره معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: یکی از دغدغه‌ های واگذاری واحدهای تملیک شده توسط بانک‌های جانشین، عدم صلاحیت سرمایه گذاران جدید و رویکرد صرفاً سرمایه گذاری و فعالیت‌های نامولد بود که براساس تفاهم صورت گرفته، این امکان برای شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها فراهم شد تا سرمایه گذاران دارای اهلیت و پیشینه فعالیت در بخش تولید به سیستم بانکی به‌عنوان سرمایه گذار جدید معرفی شوند.

مصاحب ادامه داد: در حال حاضر ۱۷۶۲ طرح و واحد صنعتی در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور تحت جانشینی بانک‌های عامل می‌باشند که از این تعداد ۱۱۳۱ واحد غیرفعال و ۶۳۱ واحد فعال می‌باشند.

وی ابراز امیدواری کرد با اقاله و یا واگذاری طرح و واحدهای تولیدی به سرمایه گذاران جدید، اشتغال جدیدی در حدود ۲۳ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور ایجاد شود.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۸۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۷۸ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فنآوری، ۳۸ مرکز خدمات فنآوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فنآوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۹۰ هزار و ۷۴ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۶ هزار و ۸۲۲ واحد صنعتی و سه هزار و ۷۸ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۴۱ هزار و ۵۵۸ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

کد خبر: ۷۴٬۳۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      0 0
      آقای مصاحب رییس سازمان صنایع کوچک که نیست.