۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳
ماسک تولیدی گلستان بین داروخانه‌ها توزیع می‌شود/ مثبت بودن آزمایش کرونای ۱۲ گلستانی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

ماسک تولیدی گلستان بین داروخانه‌ها توزیع می‌شود/ مثبت بودن آزمایش کرونای ۱۲ گلستانی

گرگان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: روزانه ۴۰ هزار ماسک در گلستان تولید می‌شود که به زودی نیمی از این ماسک‌ها در بین داروخانه‌های استان توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، عبدالرضا فاضل عصر یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: تاکنون ۴۰ هزار اسپری ضدعفونی کننده ۱۲۵ سی سی در استان توزیع شده است و توزیع بین داروخانه ها از سوی انجمن داروسازان استان ادامه دارد.

وی از توزیع ۱۰۰ هزار بسته اقلام بهداشتی (دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی کننده) در بین پرسنل درمانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از صبح امروز خبر داد و افزود: این اقلام بهداشتی ساعت سه بامداد از سوی وزارتخانه تحویل علوم پزشکی گلستان شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه مواد ضدعفونی کننده در گلستان تولید می‌شود و با کمبود در داروخانه‌ها مواجه نیستیم، ادامه داد: باید بپذیریم در روزهای گذشته با بالا رفتن استرس و اضطراب مردم مصرف افزایش یافته است.

وی به موضوع صدور مجوز برای تولید ماسک در استان در روزهای اخیر هم اشاره و اضافه کرد: به یکی از واحدهای تولیدی آسی دیده از سیل امسال در شهرک صنعتی آق قلا مجوز تولید ماسک دادیم و این واحد تولیدی روزانه ۴۰ هزار ماسک تولید می‌کند.

فاضل تصریح کرد: ظرف یکی دو روز آینده نیمی از تولید روزانه ماسک این واحد تولیدی در بین داروخانه های استان توزیع می‌شود.

وی همچنین به آمار مبتلایان استان به ویروس کرونا هم اشاره و بیان کرد: از ۲۹ بهمن ماه ۵۹۳ بیمار با علائم سندرم شدید تنفسی در بیمارستان های استان بستری شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان توضیح داد: بر اساس پروتکل اعلامی از سوی وزارت بهداشت تاکنون از ۱۳۵ بیماری گلستانی نمونه گیری انجام و آزمایش به تهران ارسال شد.

وی اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار ارسالی از سوی معاون بهداشتی وزارتخانه نتایج آزمایش ۲۶ گلستانی اعلام شده و آزمایش کرونا ۱۲ گلستانی مثبت بوده است.

به گفته فاضل از این تعداد (۱۲ نفر) تا این لحظه پنج نفر از آن ها فوت شده و هفت نفر دیگر از بیمارستان ترخیص شده و در منزل هستند.

وی با اشاره به اینکه بر آمار منتشره از سوی سخنگوی وزارت بهداشت و ستاد مبارزه کرونا کشور با آمار ارسالی از سوی معاون بهداشتی وزارتخانه تناقض وجود دارد، گفت: از روز گذشته پیگیری‌ها برای اصلاح آمار از طریق وزارتخانه ادامه دارد اما تاکنون این موضوع از سوی ستاد اصلاح نشده است.

فاضل از خرید تجهیزات و کیت آزمایش برای نمونه برداری از هزار بیمار مشکوک به کرونا با کمک خیر گنبدی خبر داد و خاطرنشان کرد: ظرف یکی دو روز آینده این کیت مورد استفاده قرار می گیرد و نیاز به ارسال آزمایش به تهران نخواهد بود و پاسخ آزمایش ظرف مدت ۲۴ ساعت اعلام می شود.

کد خبر: ۷٬۴۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha