۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
کراس‌اوور برقی جدید مرسدس‌بنز فقط ۴۰ هزار یورو قیمت دارد
 EQAکوچک‌ترین و ارزان‌ترین مرسدس‌بنز برقی

کراس‌اوور برقی جدید مرسدس‌بنز فقط ۴۰ هزار یورو قیمت دارد

شرکت مرسدس‌بنز قصد دارد EQA  دردانه تمام برقی کوچک خود را با قیمت پایه‌ای ۴۰ هزار یورو در نیمه دوم سال جاری به بازار عرضه می‌کند.

بازار؛ گروه خودرو: چندی پیش شرکت صاحب نام مرسدس‌بنز از بلندقامت لوکس کوچک تمام الکتریکی خود پرده برداشت. این محصول جدید که برپایه و پلتفرم کراس‌اوور کوچک محبوب این خودروساز یعنی GLA ساخته شده، با این تفاوت که در بخش فنی و جزئیات آن تغییراتی اعمال شده است.

بنابراین بدنه EQA نیز همانند قول ناهمسان خود از خطوط نرم و فرم‌های تخت کاراکتری اسپرت دارد. اما چهره این کراس‌اوور تمام برقی نسبت به GLA دارای تفاوت‌های بسیاری در جزئیات طراحی است. در نمای جلو جلوپنجره فاقد منافذ ورودی هوا و چراغ‌های جدید با گرافیک خاص که خطوط آبی رنگ داخل آن طراحی شده به معنای برقی بودن این خودرو و چراغ LED نواری عمودی میان دو چراغ‌ جلو و سپر فاقد ورودی هوا، ظاهری اسپرت و جذاب را از یک اس‌یووی کراس‌اوور برقی به نمایش می‌گذارد.

عضو هیات مدیره گروه خودروسازی دایملر و مرسدس‌بنز: مرسدس با EQ پیشگام در زمینه قوای محرکه الکتریکی و نرم‌افزارهای نوین خودرو خواهد بود. برای این منظور، ما برخی اهداف بلند پروازانه برای توسعه محصولات خود تعریف کرده‌ایم که با معرفی سریع فناوری‌های جدید در بازار پیش برویم

اما در نمای عقب فرم چراغ‌های GLA حفظ شده با این تفاوت که چراغ‌ها فرم پیوسته به خود گرفته و جای پلاک که در GLA روی در صندوق بود به بخش میانی سپر منتقل شده تا ظاهری ساده و در عین حال زیبا به EQA بخشد. همچنین رینگ‌های ۱۸ اینچی نیز برای این محصول جدید برقی درنظر گرفته شده است.

اما این کراس‌اوور لاکچری تمام برقی جدید مرسدس‌بنز را با یک محصول پیشرو در تکنولوژی‌های نوین عنوان کرد. چراکه مارکوس شوفر عضو هیات مدیره گروه خودروسازی دایملر و مرسدس‌بنز چنین می‌گوید: «مرسدس با EQ پیشگام در زمینه قوای محرکه الکتریکی و نرم‌افزارهای نوین خودرو خواهد بود. برای این منظور، ما برخی اهداف بلند پروازانه برای توسعه محصولات خود تعریف کرده‌ایم که با معرفی سریع فناوری‌های جدید در بازار پیش برویم.»

این عضو ارشد مدیریت و بخش تحقیق و توسعه بخش تحقیق و توسعه R&D در خصوص EQA می‌گوید: « EQA به ما این امکان را می‌دهد تا نحوه پیش بینی یک خودرو الکتریکی منطبق بر نیاز مشتریان درنظر گیریم. ما قصد داریم تا طیف گستردهی از نسخه‌های EQA را در اختیار مشتریانمان بگذاریم، به طوری که با خروجی ۱۴۰ تا ۲۰۰ کیلووات و با محرک جلو یا چهارچرخ محرک باشد. همچنین برای آن دسته از مشتریان که مساله برد حرکتی برایشان بسیار اهمیت دارد، نمونه‌های که در حال حاضر مشغول تست آن هستیم با استاندارد WLTP بتواند تا ۵۰۰ کیلومتر را بپیماید.»

از طرفی کابین EQA همانند GLA بوده با این تفاوت که در نوع نورپردازی توسط LED های نواری و برخی جزئیات مانند سیستم ارتباط کاربر مرسدس متفاوت است که از سیستم جدید MBUX  برخوردار است. در نسخه استاندارد دو صفحه نمایشگر ۷ اینچی برای کلاستر(مجموعه پشت آمپر) و صفحه نمایشگر کنسول میانی و در نسخه آپشنال دو صفحه نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

مهندسان قوای محرکه مرسدس‌بنز برای نسخه پایه EQA۲۵۰ تنها یک موتور الکتریکی در محور جلو تعبیه کرده‌اند که حداکثر ۱۴۰ کیلووات(۱۸۸ اسب‌بخار) قدرت و ۳۷۵ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. این الکتروموتور نسبتا پرتوان با گیربکس تک سرعته قدرت را به چرخ‌های جلو می‌رساند که یک سیستم الکترونیکی هوشمند تعبیه شده تا ضرایب متفاوتی برای گیربکس با ساختار تک چرخ‌دنده محرک به وجود آورد و امکان تعویض دنده پشت فرمان را در اختیار راننده بگذارد.

باتری‌های ۶۶.۵ کیلووات ساعتی لیتیوم-یونی وظیفه تامین انرژی الکتروموتور را برعهده دارد که مطابق آنچه شرکت مرسدس‌بنز این کراس‌اوور لاکچری تمام برقی را تست کرده، می‌تواند با یکبار شارژ ۴۸۰ کیلومتر مسافت را طی کند

باتری‌های ۶۶.۵ کیلووات ساعتی لیتیوم-یونی وظیفه تامین انرژی الکتروموتور را برعهده دارد که مطابق آنچه شرکت مرسدس‌بنز این کراس‌اوور لاکچری تمام برقی را تست کرده، می‌تواند با یکبار شارژ ۴۸۰ کیلومتر مسافت را طی کند. اگرچه مرسدس‌بنز به‌زودی نسخه دور موتور الکتریکی با سامانه چهارچرخ محرک منحصربه‌فرد مرسدس‌بنز فورماتیک به چهارچرخ منتقل کند و در نسخه‌ای قوی EQA پیمایش مسافت تا بیش از ۵۰۰ کیلومتر را مطابق استاندارد WLTP داشته باشد.

مرسدس‌بنز عنوان کرده که با شارژر مخصوص خود که خروجی ۱۰۰ کیلو واتی دارد در ۳۰ دقیقه ۱۰ تا ۸۰ باتری را شارژ کرد. شرکت مرسدس‌بنز دردانه تمام برقی کوچک خود را با قیمت پایه‌ای ۴۰ هزار یورو در نیمه دوم سال جاری به بازار عرضه می‌کند.

کد خبر: ۷۴٬۲۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha