۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
شناسایی ۵۲ مورد از قوانین مخل کسب و کار در استان همدان
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان خبر داد:

شناسایی ۵۲ مورد از قوانین مخل کسب و کار در استان همدان

همدان - محمودی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: ۵۲ مورد از قوانین مخل کسب و کار در استان همدان شناسایی و به تهران ارسال شده است.

سیدناصر محمودی در گفتگو با خبرنگار بازار به مسئله کسب و کار در استان همدان پرداخت و با بیان اینکه همدان نخستین استانی بود که در سال ۹۵ در حوزه کسب و کار به صورت خودجوش کارگروه بهبود فضای کسب و کار را تشکیل داد، افزود: ۵۲ مورد از قوانین مخل کسب و کار در استان همدان شناسایی و به تهران ارسال شده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی باید در حوزه کاری خود کسب و کار را اولویت قرار داده و موانع را شناسایی کنند، تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی پس از شناسایی موانع مخل کسب و کار باید آنها به اداره کل اقتصاد و دارایی ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه ۲۶ مورد از قوانین و مقرراتی که مخل بوده و در استان همدان قابل حل نبودند را به هیئت مقررات زدایی کشور ارسال کردیم، عنوان کرد: دو مورد از قوانین برگشت خورده و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

محمودی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از اقدامات انجام شده تهاتر بدهی‌های دستگاه‌های دولتی و پیمانکاران است، یادآور شد: در این زمینه اتفاقات خوبی رخ داده و موضوع از منابع استان پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۹۲ میلیارد تومان مبلغ نهایی بدهی‌های تهاتر شده است، بیان کرد: همچنین تهاتر ۸۴ میلیارد تومان بدهی در دست اقدام است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان به فساد در دستگاه‌های اجرایی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه فساد اداری در مجموعه اداره کل اقتصاد و دارایی استان وجود نداشته است، اضافه کرد: به دلیل اینکه متولی نظارت بر هزینه کرد دستگاه‌های اجرایی اداره کل اقتصاد و دارایی است، در حوزه بودجه جاری نظارت می‌کنیم تا فسادی رخ ندهد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان به موضوع فرار مالیاتی اشاره کرد و با بیان اینکه در سال‌های گذشته ۶ هزار پرونده فرار مالیاتی در استان همدان شناسایی و اطلاعات آنها به اداره امور مالیاتی داده شد، ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی در حال پیگیری هستند و امیدواریم فرار مالیاتی در کشور به صفر برسد.

کد خبر: ۷۴٬۲۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha