۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
خارج کردن مرغ از لرستان ممنوع شد
رئیس اتاق اصناف لرستان:

خارج کردن مرغ از لرستان ممنوع شد

لرستان- اسبکوه، رئیس اتاق اصناف لرستان گفت: خروج مرغ از استان و بالا رفتن قیمت نهاده‌ها سبب گرانی مرغ شده بنابراین فعلاً خارج کردن مرغ از استان ممنوع است و در صورت مشاهده چنین مواردی، با متخلفان برخورد می‌شود.

منوچهر اسبکوه‌ در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: دو عامل خروج مرغ از استان و بالا رفتن قیمت نهاده‌ها سبب گرانی مرغ شده است بنابراین فعلاً خروج مرغ از استان و ارسال آن به سایر استانها ممنوع است و در صورت مشاهده چنین مواردی، با متخلفان برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه صفر تا صد پرورش مرغ یعنی از مرحله جوجه‌ریزی تا فروش، توسط دستگاه‌های نظارتی کنترل و پیگیری می‌شود، افزود: مرغداران به بالا بودن هزینه‌های تولید اعتراض دارند و معتقدند که هزینه‌های آنها بیشتر از قیمت مصوب مرغ است که در چنین شرایطی تولید، به‌صرفه نیست.

رئیس اتاق اصناف لرستان با بیان اینکه در واقع مرغداران به گرانی نهاده‌های دامی اعتراض دارند نه کمبود نهاده، تصریح کرد: نرخ مصوب مرغ، ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است که با احتساب هزینه حمل و نقل قیمت آن برای مصرف کننده به ۲۱ هزار و ۷۰۰ الی ۸۰۰ تومان می‌رسد و اگر بیش از این باشد، گرانفروشی محسوب شده و با آنها برخورد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم هم نباید بیشتر از حد نیاز خود، مرغ خریداری کنند چون وقتی استقبال زیادی از مرغ می‌شود قیمت آن بالا می‌رود؛ در حال حاضر هیچ کس نمی‌تواند زمان مشخصی برای کاهش قیمت مرغ یا هر نوع کالا مشخص کند، ما فقط نرخ مصوب اقلام را اعلام می‌کنیم و با گرانفروشان برخورد می‌کنیم.

کد خبر: ۷۴٬۲۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha