۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
توافق ۳.۲ میلیارد یورویی سازندگان ایرانی و هلدینگ خلیج‌فارس
رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت خبر داد

توافق ۳.۲ میلیارد یورویی سازندگان ایرانی و هلدینگ خلیج‌فارس

محمدپور، رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران از امضای تفاهم‌نامه ۳.۲ میلیارد یورویی با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با هدف تامین کالا و تجهیزات طرح‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شانا، مجید محمدپور امروز (دوشنبه، ۲۷ بهمن‌ماه) در آیین گشایش رسمی این رویداد تخصصی با بیان اینکه در شرایط کنونی ۸۰ تا ۸۵ درصد تجهیزات مورد نیاز طرح‌ها و پروژه‌های صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ازسوی سازندگان و شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در داخل کشور قابل طراحی و ساخت است، گفت: هم‌اکنون بومی‌سازی و ایرانی‌سازی کالا و تجهیزات پرمصرف صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در قالب ۱۰ گروه کالایی پرمصرف برنامه‌ریزی و کارگروه‌های بومی‌سازی آنها با مشارکت سازمان‌ها، دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی تشکیل شده است.

وی افزود: در شرایط کنونی ظرفیت قابل قبولی برای بومی‌سازی و ایرانی‌سازی کالا و تجهیزات در داخل فراهم شده که مهم‌ترین حمایت از شرکت‌های ایرانی تقویت تقاضاست.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با اشاره به عضویت بیش از ۲۰۰ شرکت دانش بنیان ایرانی در انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت تاکید کرد: چنانچه تقاضا در قالب طراحی ارائه پروژه‌های جدید در صنعت نفت تحریک نشود شاهد مهاجرت گسترده شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به خارج از کشور خواهیم بود.

محمدپور با اشاره به تشکیل کارگروهی مشترکی بین انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس برای بومی‌سازی کالا و تجهیزات در طرح‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی ادامه داد: امشب تفاهم‌نامه‌ای به ارزش سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو بین انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس امضا می‌شود که با امضا و اجرای این تفاهم‌نامه ۶۰ درصد ظرفیت سازندگان شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه ساخت تجهیزات و کالاهای مورد نیاز صنعت نفت به‌کار گرفته می‌شود.

دومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، امروز (دوشنبه، ۲۷ بهمن‌ماه) آغاز به‌کار کرد و تا ۲۹ بهمن‌ماه در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی جزیره کیش دایر است.

کد خبر: ۷۴٬۱۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha