۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
قوانین حوزه هدررفت انرژی بیشتر در حد توصیه است
کارشناس معماری و صنعت ساختمان:

قوانین حوزه هدررفت انرژی بیشتر در حد توصیه است

فروغمند اعرابی، کارشناس معماری و صنعت ساختمان با انتقاد به اینکه قوانین حوزه هدررفت انرژی بیشتر در حد توصیه است، گفت: به همین دلیل هم شاهد ساختمان‌هایی با نمای شیشه‌ای هستیم که هنوز از نظر گرما و سرما مشکل دارند.

به گزارش بازار، هوشنگ فروغمند اعرابی کارشناس معماری و صنعت ساختمان گفت: یکی از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی به سرمایه های علمی کشور اشاره می کند و از این رو نمی توان در حوزه وزارت راه و شهرسازی و دانش های محیط های انسان ساخت، مدیران را از خارج وارد کرد.

وی جدی تر گرفتن و امنیت دادن به سرمایه های علمی را ضروری خواند و افزود: از آنجایی که مدیران خارجی ارتباطی با فرهنگ و سبک زندگی مردم ندارند لذا نمی توان آنها را در این حوزه به کار گرفت و باید به سرمایه های انسانی علمی کشورمان توجه بیشتری کرد.

این مدرس دانشگاه توجه به دانشگاهیان در حوزه معماری و شهرسازی را نیز یادآور شد و مطرح کرد: اگر دولت و سیاست گذاران از کمبود بودجه سخن می گویند در حقیقت از کمبود تفکر و مدیریت است چراکه با همان میزان بودجه هم می توان کیفیت ها را ارتقا داد و بهترین متخصصان را تربیت کرد.

فروغمند اعرابی افزود: اگر در جاده ها و راه ها مدیریت خوبی اعمال کرده بودیم الان وضعیت جاده ها به مراتب باکیفیت تر بود.

وی با انتقاد به اینکه قوانین حوزه هدررفت انرژی بیشتر در حد توصیه است، گفت: به همین دلیل هم شاهد ساختمان هایی با نمای شیشه ای هستیم که هنوز از نظر گرما و سرما مشکل دارند؛ در حقیقت دانش معماری یک دانش فرهنگی اقلیمی و بومی است و نباید از غرب الگوگیری کرد.

کارشناس معماری و صنعت ساختمان با بیان اینکه کیفیت مصالح باید به کیفیت فضا بیانجامد، افزود: در حال حاضر فاصله بسیار زیادی بین قیمت تمام شده ساخت ساختمان و قیمت فروش وجود دارد و کاهش قیمت مصالح می تواند این فاصله را کم کند.

وی با بیان اینکه واحدهای آپارتمانی ۴۰ متری مناسب کیفیت انسان مسلمان ایرانی نیست، گفت: ارزان سازی مسکن نباید به معنای ساخت مسکن بی کیفیت باشد چراکه این کار عملاً هدردادن منابع و انرژی کشور است.

فروغمند اعرابی، بومی سازی دانش ساختمان سازی در کشور را ضروری دانست و گفت: بومی سازی در این حوزه نیازمند تقویت خودباوری در این صنعت و توجه به سابقه طولانی کشورمان در این صنعت است.

کارشناس معماری و صنعت ساختمان تکیه به ظرفیت های مردم را از جمله تأکیدات سیاست های اقتصاد مقاومتی معرفی کرد و گفت: ما باید از ظرفیت مردمی در این حوزه استفاده و دانش این حوزه را بومی سازی کنیم.

کد خبر: ۷۴٬۱۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha