۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۹
مراکز داده به استخراج رمزارزها کمک می کند| برون سپاری عملیات ماینینگ به مراکز داده
بازار گزارش می دهد

مراکز داده به استخراج رمزارزها کمک می کند| برون سپاری عملیات ماینینگ به مراکز داده

با توجه به اینکه استخراج رمزارزها به انرژی و تجهیزات مختلفی نیاز دارد، از این رو مراکز داده در این رابطه میتواند نقش موثری داشته باشد.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «تک بولیون» در گزارشی به چگونگی استفاده از مراکز داده در عملیات استخراج رمزارزها پرداخته است. استخراج ارزهای رمزپایه در دهه اخیر به یک صنعت بزرگ تبدیل شده است. عملیات پیچیده و گران استخراج در سراسر جهان شب و روز کار و شبکه را برای قطعات کوچک بلاک چین از معاملات تأیید شده جستجو می کند. این قطعات اضافی از بلوک به تقویت شبکه رمزارز کمک می کند که با دادن سکه به ماینرها، تلاش آنها را جبران می کند.

از طرفی مساله این است که استخراج بیت کوین هم به انرژی و هم پهنای باند دارد. برای انجام این کار در مقیاس بزرگ  ، ماینرها اغلب به مراکز داده مراجعه می کنند.

داده و استخراج
از طرفی باید اشاره کرد که یک ریگ ماینینگ یا ریگ استخراج (یک ابزار تخصصی برای پردازش و استخراج ارزهای دیجیتال است) باید بتواند دائماً عملیات پیچیده ریاضی را بصورت شبانه روزی انجام دهد، که البته مالیات آن برروی سخت افزار قرار دارد. به همین دلیل است که بسیاری از عملیات استخراج یا مجبور هستند تعداد زیادی از ماشین ها را در عملیات خود ادغام کنند، یا آنها را به مکانی که خدمات ذخیره سازی و یا خدمات کلوکیشن، (یکی از خدمات قابل ارائه دیتاسنترها و شرکت‌های میزبانی وب است در این سرویس شرکت میزبان فضای دیتاسنتر، تجهیزات، پهنای باند و امنیت لازم برای نگهداری از سرور شما را فراهم می‌کند) و همچنین قابلیت های مهم نگهداری و خنک سازی سخت افزار را ارائه می دهد، برون سپاری کنند.

ASIC ها و GPU ها
ASIC یک مدار مجتمع خاص برنامه است و هدف آن استخراج بیت کوین از طریق یک شبکه غیرمتمرکز است. آنها استاندارد طلایی برای استخراج بیت کوین هستند زیرا نه تنها از الگوریتم پیچیده تری (SHA-۲۵۶) استفاده می کنند، بلکه از قدرت و کارایی بالاتری نسبت به سکوهای استخراج قبلی برخوردار هستند. سعی در استخراج با استفاده از GPU ، CPU ، USB یا FPGA وجود دارد، اما آنها فاقد قدرت لازم برای ارزشمند کردن این خدمات هستند.

مسئله ای که در مورد ASIC ها وجود دارد این است که به دلیل اینکه از قدرت بالاتری برخوردار هستند، سر و صدای زیادی ایجاد، گرمای زیادی تولید می کنند و نیاز به انرژی بیشتری دارند. بنابراین، بسیاری از افراد تصمیم می گیرند ASIC های خود را در یک مرکز جمع آوری داده ذخیره کنند. با سودمندتر و سودآورتر شدن استخراج، تعداد مراکز داده ارائه دهنده خدمات همسان سازی دقیقاً برای این اهداف نیز رشد می کنند.
 

رشد مزارع استخراج
مزارع استخراج معادن مکانهای فیزیکی در سراسر جهان هستند که کامپیوترها و سایر سخت افزارهای اختصاص داده شده برای استخراج ارزهای رمزپایه را در خود جای داده اند. بزرگترین مزارع استخراج معادن جهان در روسیه، چین، ایسلند، سوئیس و ایالات متحده واقع شده است.

مزارع اساساً مراکز داده خصوصی هستند و مکان آنها بر اساس قیمت ملک و قیمت انرژی انتخاب می شود. مرکز «GigaWatt» دیو کارلسون، به عنوان مثال یکی از بزرگترین مراکز در آمریکا، در ایالت واشنگتن واقع شده است زیرا ارزانترین قیمت انرژی را در این کشور دارد.  چراکه  مصرف انرژی،  از جمله بزرگترین هزینه عملیاتی متغیر در استخراج رمزنگاری است.
 

الزامات تجهیزات سرمایش برای استخراج
به دلیل سخت افزار مورد نیاز - که باید بتواند الگوریتم های محاسباتی بسیار پیچیده در سرعت بالا را حل کند - استخراج ارز رمزپایه گرمای زیادی تولید می کند، به این معنی که خنک کننده زیادی لازم است. به عنوان مثال پیشنهاد شده است که گرمای زیاد تولید شده توسط مزارع استخراج می تواند به انرژی مورد استفاده برای گلخانه ها و بهبود امنیت غذایی تبدیل شود. مراکز داده ای که خدمات خود را به مشتریان ماینینگ ارائه می دهند یا دارای تعداد زیادی مشتری هستند، مجبور به سرمایه گذاری در انواع زیرساخت های خنک کننده برای ایمن و عملیاتی ساختن سخت افزار شدند.

محبوب ترین و موثرترین نوع سیستم خنک کننده برای استخراج به عنوان خنک کننده غوطه وری شناخته می شود، یک روش خنک کننده مایع برای سخت افزار با چگالی بالا مانند نوعی که در ASIC یافت می شود. رک های سخت افزاری در مخازن بزرگ در یکی از چندین مایعات غیر رسانای اختصاصی ۳M’s “Fourinert” یا «Novec» غوطه ور می شوند و با گرم شدن مایع، به گاز تبدیل می شود، که خنک سازی را تسهیل می کند.

نتیجه
بیت کوین و سایر استخراج ارزهای رمزنگاری شده با افزایش علاقه مندی موسسات بیشتر سازمان ها، تأییدیه های برجسته از رهبران مشاغل و دولت، و ارزش و ثبات طولانی مدت، به محبوبیت خود ادامه می دهند. این یک فرصت مهم تجاری برای مراکز داده با داشتن فضای کافی و سرمایه است، که می تواند قابلیت های ذخیره سازی فیزیکی، انرژی و خنک کنندگی مورد نیاز برای استخراج معدن را برای سودآوری در استخراج معادن جدید ارائه دهد.

کد خبر: ۷۴٬۱۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha