۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
رکود در بازار زمین و مسکن/ یزدی‌ها حاضر به کاهش قیمت ملک خود نیستند
رئیس اتحادیه مشاوران املاک یزد در گفت‌وگو با بازار:

رکود در بازار زمین و مسکن/ یزدی‌ها حاضر به کاهش قیمت ملک خود نیستند

یزد- یاسینی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک یزد با بیان اینکه بازار زمین و مسکن یزد در چهار ماه اخیر قفل و راکد بوده است، گفت: یزدی‌ها بر خلاف دیگر استان‌ها حاضر به کاهش قیمت ملک خود نیستند.

امیریاسینی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار گفت: از آبان ماه ۹۹ تاکنون بازار مسکن در یزد شاهد افزایش قیمت نبوده و همچنان راکد مانده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان یزد در خصوص تورم سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ در حوزه مسکن بیان کرد: میزان افزایش قیمت در سال ۹۹ نسبت به سال قبل در مورد هر منطقه شهر یزد متفاوت بوده است.

یاسینی تصریح کرد: به طور کلی، می‌توان گفت امسال بازار زمین و ملک استان یزد به طور میانگین شاهد افزایش ۵۰درصدی و سال ۹۸ با افزایش ۴۰ درصدی روبه‌رو بود.

وی توضیح داد: برای مثال، در منطقه صفاییه قیمت زمین و مسکن با 100 درصد افزایش، بلوار جمهوری ۸۰ درصد، خیابان مسکن و کاشانی ۵۰ درصد و محله‌های متوسط شهری حداکثر با افزایش ۴۰ درصدی مواجه بوده‌اند.

یاسینی در خصوص مناطق اکرم‌آباد، حسن‌آباد، کشتارگاه و اسکان گفت: منطقه اکرم‌آباد شاهد افزایش ۵۰درصدی در نرخ زمین و ملک بوده است اما مناطق کمتر متقاضی از جمله حسن‌آباد، کشتارگاه قدیم و اسکان با حداقل ۲۰درصد افزایش قیمت همراه بوده است.

تردید در موفقیت طرح نرخ‌گذاری زمین و ملک در یزد
این فعال بازار زمین و ملک با بیان اینکه بازار مسکن وابسته به بازار دلار و طلا است، دلیل رکود بازار مسکن را دست نگه‌داشتن مردم یزد از خرید و فروش عنوان کرد و افزود: در چهار ماه گذشته بازار ملک در یزد قفل و راکد بوده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک یزد از رویکرد یزدی‌ها در معامله زمین و ملک پرده برداشت و گفت: خریدار و فروشنده در یزد به مانند استان‌های بزرگ مثل تهران عمل نمی‌کنند و در صورتی که قیمت ملک افزایش و سپس کاهش یابد، این کاهش قیمت در یزد به سختی ممکن می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر طرح نرخ‌گذاری زمین و ملک در یزد موفق بوده است، گفت: متأسفانه این طرح فروشنده و خریدار را به سمتی برده است که معاملات خود را در محیطی خارج از بنگاه املاک انجام دهند و به نظر می‌رسد، این طرح تاکنون نتوانسته موفق عمل کند چراکه مردم یزد حاضر به فروش ملک خود پایین‌تر از نرخ پیشین نیستند.

یاسینی تصریح کرد: این اتفاق بیشتر در مناطق پر متقاضی شهر از جمله صفاییه که خریدار جزو قشر ثروتمند جامعه است، حاکم است.

گفتنی است، چندی پیش مرکز آمار ایران از افزایش ۸.۲ درصدی قیمت ملک در دی ماه ۹۹ و وجود تورم منفی در بازار زمین و مسکن در آذر ماه ۹۹ خبر داده بود که البته طبق گفته رئیس اتحادیه مشاوران املاک یزد، این آمار در خصوص استان یزد صادق نیست.

کد خبر: ۷۴٬۰۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha