۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
درباره منشأ کرونا هر گونه فرضیه‌ای محتمل است
دبیرکل سازمان بهداشت جهانی:

درباره منشأ کرونا هر گونه فرضیه‌ای محتمل است

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی گفته است که تمامی فرضیه ها همچنان مطرح بوده و مستلزم تحلیل ها و مطالعات بیشتری است.

به گزارش بازار به نقل از لارپوبلیکا ایتالیا، تدروس آدهانوم قبریسوس، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی گفت که پس از گفتگو با تعدادی از اعضای تیم این سازمان که تحقیقی را در ووهان در خصوص منشأ ویروس کرونا انجام دادند، مایل است این موضوع را  تصریح کند که تمامی فرضیه ها همچنان مطرح بوده و مستلزم تحلیل ها و مطالعات بیشتری است. تیم متشکل از کارشناسان در حال کار بر روی گزارشی ست که امیدواریم هفتۀ آینده منتشر شود.

وی گفت که کارشناسان این سازمان به تمامی پاسخ ها در خصوص منشأ کووید دست نیافته‌اند، لیکن موفق به کسب اطلاعات مهمی در این رابطه شده‌اند که کمک می کنند بهتر به منشأ کووید-۱۹ پی ببریم.

مجارستان امروز شروع به تزریق واکسن اسپوتنیک وی می نماید و بدین ترتیب اولین کشور عضو اتحادیۀ اروپا می شود که از این محصول روسی استفاده می کند. جو بایدن نیز سعی در سرعت بخشیدن به واکسن های ضدکووید می کند. بایدن اعلام کرد که قرارداد خرید ۲۰۰ میلیون دوز دیگر (۱۰۰ میلیون از فایزر و ۱۰۰ میلیون از مدرنا) امضاء شد. بدین ترتیب تا ماه ژوئیه آمریکا به اندازۀ کافی واکسن در اختیار خواهد داشت تا به ۳۰۰ میلیون آمریکایی تزریق نماید.

این خبر با سخنان شدیداللحن در قبال ترامپ همراه گردید. طرح واکسیناسیونی که از وی به ارث رسیده در وضعیتی بسیار بدتر از انتظار بود. دانشمندان در مدت زمان کوتاهی تمام تلاش خود را برای دستیابی به واکسن به کار بردند. در حالی که سلفش کار خود را در جهت آمادگی در برابر چالش بزرگ واکسیناسیون میلیون ها نفر به خوبی انجام نداده بود.

بایدن با اشاره به مشکلات کنونی در خصوص واکسیناسیون، گفت که در کوتاه مدت همه چیز حل نخواهد شد لیکن ما تلاش خود را به کار می بندیم. وی از مردم آمریکا درخواست صبر و شکیبایی کرد.

کد خبر: ۷۳٬۹۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha