۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
اصناف، آماده برای جشنواره نوروزی| کالاها با ۲۰ درصد تخفیف عرضه می شوند
عضو جشنواره فروش نوروزی اصناف در گفتگو با بازار خبر داد

اصناف، آماده برای جشنواره نوروزی| کالاها با ۲۰ درصد تخفیف عرضه می شوند

شجری، عضو جشنواره فروش ویژه نوروزی گفت: طبق برنامه‌ریزی های انجام شده تمام واحدهای صنفی عرضه کننده کیف و کفش در این جشنواره در شب عید، کالاهای خود را با ۲۰ درصد تخفیف به مردم عرضه می کنند.

بازار، گروه اصناف و بازرگانی: «رسول شجری» در گفتگو با خبرنگار بازار، افزود: این جشنواره به همت اتاق اصناف ایران در سراسر کشور برگزار می‌شود و هموطنان با استقبال از این طرح می توانند کالاهای خود را با ۲۰ درصد کمتر از قیمت آن در بازار خرید کنند.

وی با بیان اینکه ضروری است که با تعامل و همکاری تشکل های صنفی، اصناف و مردم جشنواره فروش ویژه نوروزی به صورت متحدالشکل در کشور به اجرا درآید، گفت: در بررسی نحوه برگزاری این جشنواره با سایر همکاران خود تصمیم بر این شده است که برخی از معابر عرضه کننده کیف و کفش زنانه، بچه گانه، مردانه و یا اسپرت در سطح شهر تهران آذین بندی و چراغانی شود تا محیط مناسبی را برای خرید مردم در شب عید آماده کنیم.

رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز تهران با اشاره به مزیت های اجرای این طرح تاکید کرد: باغ سپهسالار، خیابان فردوسی و دروازه دولت از معابری است که پیشنهاد  چراغانی و آذین بندی داده شده است تا مردم و خانواده ها با خوشحالی بیشتری بتوانند خرید های مورد نیاز شب عید خود را انجام دهند.

شجری در پاسخ به خبرنگار بازار مبنی بر اینکه اجرای این طرح از چه زمان آغاز می شود، گفت: تمام تلاش واحدهای صنفی و اصناف این است که جشنواره فروش ویژه نوروزی از اول اسفند ماه سال جاری در سراسر کشور اجرایی شود، زیرا اگر دیر بجنبیم مشتری خریدهای خود را انجام خواهد داد.

عضو جشنواره فروش ویژه نوروزی اظهار داشت: برگزاری این جشنواره رقابت خوبی را در بین واحدهای صنفی برای عرضه کالاهای مورد نیاز شب عید به وجود می‌آورد و اتاق اصناف ایران باید با تبلیغات گسترده مردم را برای خریدهای نوروزی از این جشنواره تشویق کند.

مشارکت یک هزار  تا ۱۵۰۰ واحد صنفی عرضه کننده کیف و کفش در تهران 
وی با بیان اینکه این جشنواره از نظر روحی و روانی در جامعه نشاط، شادابی بسیار خوبی خواهد داشت، گفت: پیش‌بینی ما این است که بین یک هزار تا ۱۵۰۰ واحد صنفی عرضه کننده کیف و کفش در تهران در این طرح با ما مشارکت کنند.

رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز تهران افزود: دولت اعلام کرده است که عیدی کارکنان و کارگران به همراه حقوق و دستمزد آنها در پایان بهمن ماه پرداخت خواهد شد، لذا ضروری است این جشنواره فروش کالا به مردم نیز از اول اسفند ماه آغاز شود.

شجری در عین حال تاکید کرد: برای رسیدن به نتیجه دلخواه در این طرح اتاق اصناف ایران باید تبلیغات خود را آغاز کند که در این جشنواره مردم می‌توانند کالاهای مورد نیاز خود را با ۲۰ درصد تخفیف خریداری کنند.

پیش‌بینی ما این است که در این جشنواره ۳۰۰ واحد صنفی در باغ سپهسالار تهران، ۱۲۰ واحد صنفی در خیابان انقلاب و ۱۲۰ واحد صنفی در امامزاده حسن و ۱۵۰ واحد صنفی در بهارستان و مراکز تجاری محدوده این میدان مشارکت فعالی داشته باشند

این مقام مسئول در اتاق اصناف تهران اظهارداشت: اتحادیه کفاشان دست دوز تهران در این خصوص در بین همکاران خود اطلاع رسانی کرده است و پیش‌بینی ما این است که در این جشنواره ۳۰۰ واحد صنفی در باغ سپهسالار تهران، ۱۲۰ واحد صنفی در خیابان انقلاب و ۱۲۰ واحد صنفی در امامزاده حسن و ۱۵۰ واحد صنفی در بهارستان و مراکز تجاری محدوده این میدان مشارکت فعالی داشته باشند.

رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز تهران یادآورشد: این اتحادیه آمادگی کامل دارد جشنواره نوروزی را از اول اسفند ماه سال جاری اجرایی کند.

شجری در عین حال تاکید کرد: هم اکنون ۲۴۰۰ واحد صنفی فروشگاهی و چهار هزار واحد کارگاهی تولید کننده کفش های مردانه، زنانه و بچه گانه در تهران فعال هستند و برنامه‌ریزی ما این است که در شب عید کیف و کفش با قیمت مناسبی به هموطنان فروخته شود.

این طرح سراسری است و امیدواریم تمام مردم ایران بتوانند خریدهای نوروزی خود را از واحدهای صنفی مشارکت کننده در این طرح به قیمت مناسب و به سهولت خریداری کنند

انجام خریدهای نوروزی با قیمت مناسب از واحدهای صنفی مشارکت کننده
عضو جشنواره فروش نوروزی (نمایشگاه به وسعت ایران) در پایان تاکید کرد: این طرح سراسری است و امیدواریم تمام مردم ایران بتوانند خریدهای نوروزی خود را از واحدهای صنفی مشارکت کننده در این طرح به قیمت مناسب و به سهولت خریداری کنند.

هفته گذشته نشست رئیس و هیات رئیسه اتاق اصناف ایران با حضور کامبیز معتمد وزیری، سرپرست مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت، قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران و جمعی از روسای اتحادیه‌های تهران به عنوان هیات اجرایی جشنواره فروش ویژه نوروزی «نمایشگاهی به وسعت ایران» و حضور مجازی روسای اتاق‌های اصناف مراکز استان‌ها برگزار شد تا نسبت به اجرای این طرح برنامه ریزی و روسای اتاق‌های اصناف مراکز استان ها در جریان اقداماتی که تا به امروز انجام شده قرار گرفته و به اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها و اتحادیه‌های وابسته اطلاع رسانی کنند.

در این نشست رئیس اتاق اصناف ایران با تقدیر از روسای اتاق‌ها و اتحادیه‌هایی که به طور حضوری و ویدئو کنفرانس در این نشست حضور داشتند، ابوالقاسم شیرازی، علی اژدرکش، رسول شجری، علی بهره مند و مصطفی احمدی از روسای اتحادیه‌های تهران را به عنوان هیات اجرایی جشنواره فروش ویژه نوروزی «نمایشگاهی به وسعت ایران» معرفی کرد.

«سعید ممبینی» افزود: با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا و ضرورت اجتناب از تجمع از یک سو و مشکلاتی که برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم برای اصناف در سال‌های گذشته به وجود آمد، امسال با ابتکاری از سوی اتاق اصناف ایران، مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت و دبیر خانه هیات عالی نظارت در نظر دارند جشنواره فروش ویژه نوروزی «نمایشگاهی به وسعت ایران» را برگزار کنند.

رئیس اتاق اصناف ایران اظهارداشت: در این راستا جلساتی با نمایندگان رسته‌های مختلف صنفی در هفته‌های گذشته داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که زمینه فروش فوق‌العاده به طور گسترده در سطح کشور اجرایی کنیم.

وی تاکید کرد: چنانچه این جشنواره در دور اول به خوبی برگزار شود، در سال‌های آینده نیز گزینه مناسبی برای جایگزینی با نمایشگاه‌های عرضه مستقیم خواهد بود و از آن جایی که مبدع این طرح اتحادیه‌ها بوده‌اند و در سال‌های گذشته نیز گلایه‌های زیادی از برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم داشتند، لذا امید داریم تا در این طرح، حضوری فعال و تاثیرگذارداشته باشند. از سوی دیگر در نظر داریم تا توزیع و نظارت بر کالا را نیز به خود اتحادیه‌ها بسپاریم.

در این طرح، تمرکز اصلی ما با اتحادیه‌های پوشاک، کیف و کفش و قنادان و آجیل ‌فروشان است که اجناس و خدمات ایشان از جمله کالاهای پر تقاضای مردم  در بازار شب عید است

رئیس اتاق اصناف ایران اظهارداشت: در این طرح، تمرکز اصلی ما با اتحادیه‌های پوشاک، کیف و کفش و قنادان و آجیل ‌فروشان است که اجناس و خدمات ایشان از جمله کالاهای پر تقاضای مردم  در بازار شب عید است.

ممبینی در پایان بیان کرد: سایر اتحادیه‌ها نیز امکان مشارکت در این طرح را دارند چنانکه اتحادیه بارفروشان نیز اعلام آمادگی کرده است تا در کنترل قیمت میوه و ممانعت از افزایش نرخ میوه در شب عید، همکاری لازم را داشته باشد.

کد خبر: ۷۳٬۹۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha