۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱
 کاهش هزینه های شرکت برق با سامانه GIS

کاهش هزینه های شرکت برق با سامانه GIS

مدیر دفتر مهندسی اطلاعات و GIS برق منطقه ای تهران اعلام کرد: در سال ۱۳۹۸ پروژه آمار ثبتی آغاز شد و در حال حاضر ۹۵ درصد از ارتباط سامانه آماری این دفتر با سایر سیستم های اطلاعاتی به انجام رسیده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت توانیر، محمدجواد توفیقی، مدیردفتر مهندسی اطلاعات و GIS برق منطقه ای تهران، ضمن تشریح عملکرد این دفتر طی سال گذشته و برنامه های آینده آن با اشاره به لزوم افزایش سرعت، دقت و صحت اطلاعات تولید شده اعلام کرد: از مهمترین اقدامات این دفتر در سال ۱۳۹۸، شروع پروژه آمار ثبتی برای اتصال سامانه آماری موجود در این دفتر با سایر سیستم های اطلاعاتی شرکت، به نحوی که اطلاعات مورد نیاز در اسرع وقت و به محض تولید آن با انجام فرآیند های کاری واحد های مختلف، در سیستم یکپارچه ERP ثبت و در بانک اطلاعاتی سامانه آماری این دفتر، قابل بازیابی، گزارش گیری و انتشار گزارشات آماری باشد، از دیگر فعالیت ها می باشد که در حال حاضر قسمت های منابع انسانی، فروش و خدمات مشترکین، و اطلاعات ثابت پروژه های خط و پست بطور کامل انجام شده و بستر اطلاعات پیشرفت فیزیکی پروژه ها فراهم است و استفاده از آن منوط به ورود اطلاعات از طریق مبادی ذیربط می باشدو موجودی پست نیز به انجام رسیده و موجودی خط نیز در حال بررسی سیستم اطلاعاتی در بردارنده این اطلاعات است. از دیگر فعالیت ها کدگذاری اسناد فنی با روش جدید است و در حال حاضر اسناد فنی پست های انتقال تحت پوشش این شرکت موجود در آرشیو اسناد فنی انجام شده است.

وی در ادامه با تاکید بر سه ویژگی اطلاعات به روز، دقیق و دسترسی سریع برای سیستم اطلاعات جغرافیایی، این موارد را در راستای کاهش هزینه های شرکت و ضمن رعایت موارد امنیتی به کار رفته، سبب بالا رفتن بهره وری دانست.

توفیقی در بخش دیگر سخنانش در مورد امکان به روزرسانی اطلاعات سامانه GIS توسط حوزه های بهره برداری، طرح و توسعه، خدمات مشترکین و ... مواردی را مطرح و گزارشی از تاریخچه، عملکرد و دستاوردهای GIS در شرکت برق منطقه ای تهران را ارائه کرد و اظهار داشت: مهندسی سیستمهای اطلاعات مکانی، با بهرهگیری از فناوریهای ارائه شده در زمینه هایی مانند سخت افزار و نرمافزار رایانهها، علوم کامپیوتر و ریاضی، علوم اطلاعات مکانی و فناوری اطلاعات، بستری مناسب را برای مدیریت و تعامل بهینه با دادههای مکانی در اختیار سطوح مختلف کاربران قرار میدهد.

وی در همین زمینه اضافه کرد: توسعه روشهای کارآ جهت ورود دادههای مکانی، توسعه کمی و کیفی تحلیلهای مکانی قابل انجام بر روی دادههای مکانی موجود، توسعه محصولات قابل استحصال از دادههای مکانی و در نهایت، بهبود روشهای نمایش و ارائه نتایج حاصل به کاربران تخصصی و عام، از عمده فعالیتهایی است که در این حوزه انجام میشود.

بنابراین گزارش، توفیقی با اشاره به حوزه کاری گروه سیستم های اطلاعات جغرافیایی دفتر مهندسی اطلاعات و GIS این دفتر گفت: موضوع اصلی کار ما اخذ، ذخیره سازی، بازیابی، مدیریت و پردازش داده های مکان مرجع و توصیفی به منظور تولید اطلاعات قابل استفاده برای تصمیم گیری است و مهمترین اقدام انجام شده این گروه در سال جاری اضافه کردن لایه های جدید در سیستم اطلاعات جغرافیایی به منظور استفاده در سایر واحدهای شرکت برای بهبود فرایندهای فاز برنامه ریزی، اجرا و بهره برداری از پروژه های صنعت برق است.

وی در پایان با تشریح اقدامات شاخص انجام شده در حوزه گروه کاری گروه اطلاعات مدیریت و اسناد فنی دفتر مهندسی اطلاعات این دفتر عنوان کرد: علاوه بر کد گذاری اشاره شده، جمع آوری و ارائه اطلاعات مرتبط با شاخص های اختصاصی جشنواره شهید رجایی که همه ساله شرکت موفق به کسب امتیاز کامل آن گردیده است از اهم فعالیت های این گروه است.

کد خبر: ۷٬۳۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha