۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
طرح منطقه نمونه بین المللی گردشگری علیصدر بازنگری شد
مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر:

طرح منطقه نمونه بین المللی گردشگری علیصدر بازنگری شد

همدان - مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر از بازنگری طرح منطقه نمونه بین المللی گردشگری علیصدر خبر داد و گفت: ایجاد قابلیت‌های گردشگری در زمستان و گردشگری زمستانه در طرح دیده می شود.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان، جلسه بازنگری طرح منطقه نمونه گردشگری علیصدر با حضور اساتید، صاحبنظران و اعضای کمیته فنی شرکت علیصدر  و مشاور طرح منطقه نمونه گردشگری علیصدر برگزار شد.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: در این نشست بر ایجاد جاذبه های تفریحی توریستی در کنار غار علیصدر در راستای افزایش مدت اقامت گردشگر با رعایت جایگاه ویژه غار علیصدر تاکید شد.

مهدی مجیدی گفت: استفاده از معماری زمینه گرا و توجه به بافت ارگانیک روستای علیصدر، ایجاد بسته‌های اقتصادی ویژه به منظور جذب سرمایه گذاران و احداث پروژه های تفریحی توریستی که برای منطقه  تولید ثروت نماید از جمله مواردی بود که در دستور کار مشاور قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه پروژه باید در کنار روستا بوده و نقش روستا در کنار این پروژه پررنگ تر دیده شود، گفت: ایجاد قابلیت های گردشگری در زمستان و گردشگری زمستانه و ایجاد انگیزه سفر در ۶ ماهه دوم سال از دیگر اقداماتی است که در این پروژه باید لحاظ شود.

عراقچیان از اساتید دانشگاه نیز در این جلسه گفت:  ایجاد فضای جذاب پیرامونی، تلاش برای ماندگاری بیشتر گردشگر در مجموعه با ایده پردازی های مناسب، ایجاد ارزش افزوده برای فعالیت های خدماتی، تحلیل بستر سایت و توپوگرافی منطقه، استفاده از پتانسیل های بوم گردی و غذاهای روستای محلی از جمله مواردی  است که باید در منطقه نمونه بین المللی گردشگری از سوی مشاور مورد بازنگری قرار گیرد.
 

کد خبر: ۷۳٬۹۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha