۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹
لیبل زنجیره تولید نهال تعاونی تولید همدان آبی شد
برای نخستین بار در کشور؛

لیبل زنجیره تولید نهال تعاونی تولید همدان آبی شد

همدان - مسلمی راد، مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت: برای نخستین بار در کشور مجوز چاپ لیبل آبی برای نهال و پیوندک گردو در زنجیره تولید نهال گردو استان همدان صادر شد.

مجید مسلمی راد در گفتگو با خبرنگار بازار از ارایه مجوز چاپ لیبل آبی برای نهال و پیوندک گردو برای اولین بار در کشور از طرف موسسه ثبت و گواهی بذر و نهال کشور برای زنجیره تولید نهال گردوی پیوندی اتحادیه تعاونی تولید استان همدان خبر داد.

وی افزود: اتحادیه شرکتهای تعاونی تولید روستایی استان همدان بعد از دو سال تلاش بی وقفه برای اولین بار در کشور موفق به اخذ گواهی لیبل آبی نهال و پیوندک گردو شد.

وی ادامه داد: این اتحادیه در سال ۱۳۹۷ اولین زنجیره نهال و پیوندک گواهی شده را در شهرستان تویسرکان احداث کرد.

مسلمی راد گفت:  بزرگترین باغ مادری گردوی خاورمیانه توسط اتحادیه تعاونی تولید استان همدان زیر نظر موسسه ثبت و گواهی نهال و بذر احداث شده و طی مدت فعالیت همواره آزمایشات مربوط به سلامت نهال ها را جهت عاری بودن از عوامل ویروسی و شبه ویروسی پیگیری کرده است.

مدیر تعاون روستایی استان همدان عنوان کرد: پس از انجام آزمایشات مکرر،  مجوز نصب لیبل آبی بر روی پیوندک ها و نهال های ارقام چندلر، پرشیا، کاسپین، چالدران و الوند این مجموعه صادر شده که نشان از اصالت و سلامت محصولات تولیدی توسط اتحادیه شرکتهای تعاونی تولید روستایی استان همدان دارد.

وی این اقدام را گام ارزشمندی در ارتقاء کیفیت تولید نهال پیوندی و پیوندک گردو در کشور دانست و ابراز امیدواری کرد علاوه بر تامین نیازهای داخلی، راه برای حضور در بازاری های خارج از کشور نیز بر روی محصولات تولید شده در زنجیره تولید نهال و پیوندک گواهی شده گردو فراهم شود.

کد خبر: ۷۳٬۹۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha