۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶
سامانه بالانسینگ سوخت در توربین نیروگاه شهید رجایی قزوین رونمایی شد

سامانه بالانسینگ سوخت در توربین نیروگاه شهید رجایی قزوین رونمایی شد

قزوین- سامانه اندازه گیری و بالانسینگ فلوی سوخت مایع در نازل توربین GE-F۹ با همکاری دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و نیروگاه شهید رجایی استان قزوین رونمایی شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی استان قزوین، آیین رونمایی از این سامانه با حضور مسوولان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و نیروگاه شهید رجایی استان قزوین به بهره برداری رسید.

بالانسینگ و نازل توربین یکی از نیازهای اساسی در نیروگاه ها است و نبود آن می تواند باعث افزایش لرزش توربین، آسیب شدید به اجرای مختلف توربین، کاهش شدید بازه های زمانی اورهال، کاهش راندمان، افزایش مصرف سوخت و افزایش قابل توجه آلودگی هوا شود.

از مزایای ساخت سامانه اندازه گیری و بالانسینگ می توان از بهبود عملکرد و عمر اجزای توربین، تسریع در اجرای فرآیند تست از چند ماه به چند روز، امکان تست و ارتقای نازل های سوخت بومی سازی شده در داخل کشور، تکمیل زنجیره تولید، تامین، تست و اعتبار سنجی نازل های مورد نیاز توربین ها در داخل کشور، کاهش قابل توجه آلودگی هوا و جلوگیری از خروج ارز نام برد.

از قابلیت های این دستگاه می توان از تست زاویه پوشش سوخت، تست بالانسینگ پاشش سوخت در سطح، اندازه گیری دبی سوخت در فشارهای کاری مختلف، قابلیت تنظیم فشار سیال ورودی به سر نازل، قابلیت تنظیم ارتفاع سر نازل از صفحه اندازه گیری فلوی سوخت، ارائه گزارش دیجیتالی و شبیه سازی شده توسط سیستم پردازنده نام برد.

کد خبر: ۷۳٬۹۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha