۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
همکاری تجاری با تاجیکستان گسترش می یابد
مدیرکل بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

همکاری تجاری با تاجیکستان گسترش می یابد

شهریور، مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از گسترش همکاری در حوزه های کار، اشتغال و آموزش فنی و حرفه ای با تاجیکستان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی حسین شهریور در نخستین کارگروه مشترک با وزارت محنت، مهاجرت و اشتغال اهالی تاجیکستان که به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد، گفت: اگر چه ایران و تاجیکستان مرز مشترک ندارند، ولی تاجیک ها و ایرانی ها دارای سابقه دیرینه مشترکی هستند و تمدن، تاریخ، فرهنگ و زبان واحد،   قرن ها هر دو ملت را به هم پیوند داده است.

وی افزود: در همین راستا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت محنت، مهاجرت و اشتغال اهالی تاجیکستان نیز توسعه همکاری های مشترک و روابط مبتنی بر دوستی و همکاری را در دستور کار قرار داده اند.

شهریور تصریح کرد: در نشست کارگروه مشترک، پیش نویس یادداشت تفاهم همکاری میان دو کشور در حوزه های کار، اشتغال و آموزش های فنی و حرفه ای نهایی شد.

وی بیان کرد: دو طرف از طریق تبادل اطلاعات، اسناد و تجربه، آموزش و سفرهای کاری، برگزاری همایش ها، سمینارها و گروه های کاری مشترک در زمینه های روابط کار، بازرسی کار، بهداشت و ایمنی محیط کار، کاهش حوادث ناشی از کار، سیاست های بازارکار، اشتغال، تبادل نیروی کار و آموزش فنی و حرفه ای همکاری خواهند کرد.

مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: دو طرف ضمن تاکید بر رایزنی و همکاری مشترک در سازمان بین المللی کار، به منظور اجرایی کردن همکاری ها با تهیه برنامه اقدام مشترک سالانه نیز توافق کردند.

کد خبر: ۷۳٬۹۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha