۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
ورود به بازارهای تخصصی بدون اطلاعات کافی زیان ده خواهد بود
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان:

ورود به بازارهای تخصصی بدون اطلاعات کافی زیان ده خواهد بود

همدان - محمودی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان بابیان اینکه ورود به بازارهای تخصصی بدون داشتن اطلاعات کافی توصیه نمی‌شود، گفت: افرادی که وارد بازار سرمایه می‌شوند باید کلاس‌های تئوریک را سپری کنند.

سیدناصر محمودی در گفتگو با خبرنگار بازار در رابطه با ورود افراد به بازار بورس و متضرر شدن در این بازار عنوان کرد: ورود به بازارهای تخصصی بدون داشتن اطلاعات کافی توصیه نمی‌شود.

محمودی با بیان اینکه در مقطعی اعلام شد که افراد دارای صلاحیت وارد بازار سرمایه شوند اما یکسری اتفاقات رخ داد که خوشایند نبود، عنوان کرد: بازار سرمایه هر روز مثبت نمی‌خورد اما افرادی که بیشترین ضرر را کرده اند در طول سال بیشترین سود را داشتند.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که وارد بازار سرمایه می‌شوند حداقل باید کلاس‌های تئوریک را سپری کنند، افزود: در جلسه ای با اعضای خانه مطبوعات استان همدان مقرر شد تا برای رسانه‌ای‌ها کلاس رایگان آشنایی با بازار بورس برگزار کنیم.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان در ادامه به وضعیت سهام عدالت اشاره کرد و با بیان اینکه فرایند ثبت نام سهام عدالت از سال ۸۴ آغاز شد، اظهار کرد: مقرر شد در پروسه ۱۰ ساله آزاد سازی سهام عدالت انجام شود اما این روند مقداری طولانی شد.

وی با اشاره به اینکه دولت امسال عزم جدی در راستای آزاد سازی سهام عدالت داشت و آزاد سازی از اردیبهشت ماه سال‌جاری کلید خورد، ادامه داد: از مردم درخواست شد تا روش‌هایی که تمایل دارند را برای سهام عدالت خود انتخاب کنند.

محمودی در ادامه با اشاره به اینکه روش مستقیم در سهام عدالت یعنی هر کس مدیریت دارایی سهام خود را خود بر عهده دارد، افزود: در روش مستقیم افراد باید در سامانه «سجام» ثبت نام کنند و در انتخاب نحوه مدیریت سهام عدالت دولت اختیار را به خود مردم داده است.

یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در استان همدان سهام عدالت دارند

وی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در استان همدان سهام عدالت دارند، افزود: ۳۶ درصد مجموع سهامداران استان همدان روش مستقیم را انتخاب کرده اند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان بیان کرد: افرادی که روش غیر مستقیم انتخاب کردند طبق قانون باید شرکت‌های سرمایه گذاری استان‌ها به نمایندگی از سهامداران غیر مستقیم مدیریت سهام این افراد را بر عهده بگیرند.

وی با بیان اینکه غیر مستقیمی‌ها نخست باید در سامانه سجام ثبت نام کرده و کد بورسی دریافت کنند، افزود: در استان همدان ۹۰۸ هزار و ۷۲۲ نفر روش غیر مستقیم انتخاب کرده اند.

محمودی با اشاره به اینکه شرکت سرمایه گذاری استان همدان ۱۱ میلیارد تومان سرمایه دارد، بیان کرد: با این سرمایه می‌توان در پروژه‌های سرمایه گذاری شرکت کرد.

وی با بیان اینکه ارزش سهام عدالت را بازار تعیین می‌کند، ادامه داد: صدور کارت اعتباری سهام عدالت بدون حضور در بانک انجام می‌شود و بانک ملی و بانک تجارت برای این کار اعلام آمادگی کرده اند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان در رابطه با جا ماندگان سهام عدالت نسز عنوان کرد: وضعیت جا ماندگان سهام عدالت را باید مجلس مشخص کند ولی از نظر من فکر نمی‌کنم انجام این کار امکان پذیر باشد.
 

کد خبر: ۷۳٬۸۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha