۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
بهره برداری از ۹ پروژه سرمایه گذاری خارجی در همدان| اطلس سرمایه گذاری تدوین شد
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان خبر داد:

بهره برداری از ۹ پروژه سرمایه گذاری خارجی در همدان| اطلس سرمایه گذاری تدوین شد

همدان - محمودی، مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان بابیان اینکه سرمایه گذارانی از ترکیه، قطر و آلمان با شناسایی فرصت‌های مطلوب در استان همدان نسبت به سرمایه گذاری در این استان اقدام کرده اند، گفت: طی دوسال اخیر ۹ پروژه سرمایه گذاری خارجی در زمینه‌های مختلف در استان همدان به بهره برداری رسیده است.

بازار؛ گروه استان‌ها: سرمایه گذاری از راه‌های توسعه اقتصادی در زمینه‌های مختلف صنعتی، گردشگری، کشاورزی و غیره به شمار می‌رود و هرچه یک استان و شهر در جذب سرمایه گذار موفق‌تر عمل کند به توسعه اقتصادی نزدیک‌تر خواهد شد.

شاید یکی از بهترین نوع سرمایه گذاری در همه جای دنیا سرمایه گذاری خارجی باشد چراکه سرمایه گذار خارجی با آوردن سرمایه خود به یک کشور دیگر علاوه بر وارد کردن ارز به آن کشور موجب توسعه اقتصادی منطقه مورد سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری می‌شود.

همدان به دلیل داشتن تاریخ غنی و کشاورزی گسترده به عنوان یکی از استان‌های مستعد در زمینه سرمایه گذاری به خصوص سرمایه گذاری خارجی مطرح است

در این میان استان همدان به دلیل داشتن تاریخ غنی و کشاورزی گسترده به عنوان یکی از استان‌های مستعد در زمینه سرمایه گذاری به خصوص سرمایه گذاری خارجی مطرح است، چراکه ظرفیت‌های سرمایه گذاری بی‌شماری دارد و این امتیاز بارها توسط مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان رسانه ای شده است.

اما گذشته از ظرفیت های بی نظیر همدان برای حضور سرمایه گذاران نباید توان مالی برخی مردم این استان را نیز نادیده گرفت کمااینکه به اعتقاد کارشناسان درآمدی که تعدادی از کشاورزان این منطقه از فروش محصولات خود کسب می کنند چیزی کم از دارایی یک سرمایه گذار کلان ندارد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان در همین زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در رابطه با شفافیت در حوزه پنجره واحد سرمایه گذاری با بیان اینکه برای سرمایه گذاری به خصوص سرمایه گذاری خارجی باید همه جوانب را در نظر گرفت، اظهار کرد: بخشی از مسائل در سرمایه گذاری مربوط به مسائل ملی مانند تحریم‌ها است.

سیدناصر محمودی با اشاره به اینکه همدان از استان‌های پیشرو در سرمایه گذاری خارجی است، ادامه داد: یک شرکت ترکیه‌ای در همدان ساخت شهرک مسکونی را در دستور کار دارد.

۹ پروژه‌ سرمایه گذاری خارجی سال گذشته و امسال در استان همدان اجرایی شد
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان با بیان اینکه ۹ پروژه‌ سرمایه گذاری خارجی سال گذشته و امسال در استان همدان اجرایی شد، افزود: این ۹ پروژه برای یک هزار و ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد می کند.

وی با اشاره به اینکه جذب سرمایه گذاری خارجی ۷۵ میلیون دلار و میزان مصوب ۹۳ میلیون دلار است، اضافه کرد: ۷۵ میلیون دلار جذب شده است.

محمودی با اشاره به اینکه سه طرح سرمایه گذاری خارجی در دست پیگیری است، بیان کرد: مصوب این طرح‌ها ۹۱ میلیون دلار است که چهار میلیون دلار جذب شده و برای ۵۷۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

سرمایه گذاری شرکت ساختمانی ترکیه ۷۲ میلیون دلار مصوب است که در صورت آغاز پروژه میزان سرمایه گذاری به ۱۰۰ میلیون دلار خواهد رسید و اتفاق خوبی را در استان شاهد خواهیم بود

وی با اشاره به اینکه تولید برق، سازه ساختمانی، پروژه صنعتی و مواردی از این قبیل پروژه‌های سرمایه گذاری خارجی هستند، بیان کرد: سرمایه گذاری شرکت ساختمانی ترکیه ۷۲ میلیون دلار مصوب است که در صورت آغاز پروژه میزان سرمایه گذاری به ۱۰۰ میلیون دلار خواهد رسید و اتفاق خوبی را در استان شاهد خواهیم بود.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان با بیان اینکه یک شرکت خارجی در شهرستان بهار مجوز سرمایه گذاری گرفته است، عنوان کرد: شرکت فردای همیشه بهار با سرمایه گذاری ۱۱ میلیون یورو با مشارکت قطری‌ها در حال انجام است و تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته است و این شرکت در زمینه فرنچ فرایز فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری آلمانی در زمینه انرژی برق برای ساخت نیروگاه هفت مگاواتی در حال پیگیری است، ادامه داد: فرصت‌های سرمایه گذاری را شناسایی و با دستگاه‌هایی اجرایی استان همدان در جلسه‌ای نهایی می‌شود.

محمودی با تاکید بر اینکه تدوین اطلس سرمایه گذاری استان همدان در دستور کار قرار گرفته است و با این اطلس دیگر نیاز به پراکنده کاری دستگاه‌های اجرایی نیست، افزود: اتفاق خوبی در حوزه سرمایه گذاری خارجی در استان همدان رقم خورده است.

وی با اشاره به اینکه یخ سرمایه گذاری در استان همدان شکسته شده و امیدواریم با از بین رفتن تحریم‌ها اتفاقات خوبی را در آینده شاهد باشیم، اضافه کرد: در حوزه سرمایه گذاری موازی کاری وجود دارد که امیدواریم با تهیه اطلس سرمایه گذاری این موازی کاری از بین برود.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان گفت: سرمایه گذاران ترکیه، قطر و آلمان با شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری مطلوب در استان همدان اقدام به سرمایه گذاری در این استان کرده‌اند و به نحوی که سال گذشته و امسال ۹ پروژه سرمایه گذاری خارجی در زمینه‌های مختلف در استان همدان به بهره برداری رسیده است.

کد خبر: ۷۳٬۸۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha