۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
قیمت هر کیلو گوشت مرغ در بازار آذربایجان شرقی ۲۰۴۰۰ تومان است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

قیمت هر کیلو گوشت مرغ در بازار آذربایجان شرقی ۲۰۴۰۰ تومان است

تبریز- فتحی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به ثبات قیمت مرغ در استان گفت: قیمت هر کیلو گوشت مرغ در بازار آذربایجان شرقی ۲۰۴۰۰ تومان است.

اکبر فتحی در حاشیه حضور خود در شهرستان اهر در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به صادرات سیب آذربایجان‌شرقی گفت: حدود ۲ میلیارد تومان اعتبار در اختیار تاجر گذاشته‌ایم و با تاجر عراقی قرارداد داریم تا سیب‌های استان را صادر کنیم لذا در صورت همکاری مسئولین و کشاورزان اهری آماده صادرات سیب شهرستان اهر هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۰ درصد تراکتورهای توزیعی آذربایجان‌شرقی در اختیار کشاورزان شهرستان اهر قرار گرفته است و از طرفی تفاوت قیمت تراکتور باعث شده تا متقاضیان خرید تراکتور در استان افزایش یابد.

وی بابیان این‌که قیمت هر کیلو گوشت مرغ در بازار استان ۲۰۴۰۰ تومان است، تأکید کرد: قیمت گوشت مرغ در استان آنالیز شده و هر کیلو گوشت مرغ ۲۰۴۰۰ تومان است و اگر بیش از این باشد گران‌فروشی بوده که باید سازمان صمت آذربایجان‌شرقی به موضوع ورود کند.

فتحی از بهینه‌سازی الگوی کشت به منظور افزایش تولید در آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: اگر بگوییم اصلاح الگوی کشت نداریم دروغ است، اما به دنبال بهینه‌سازی الگوی کشت هستیم تا در نتیجه آن منجر به افزایش تولید محصولات کشاورزی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از احداث کشتارگاه صنعتی در شهرستان اهر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خبر داد، بیان کرد: تسهیلات ۳۰ میلیارد تومانی برای کشتارگاه صنعتی شهرستان اهر اختصاص می‌یابد که طبق برنامه زمان‌بندی؛ این کشتارگاه در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با انتقاد از افزایش قیمت گوشت قرمز در استان گفت: علی‌رغم کاهش قیمت دام زنده در آذربایجان‌شرقی؛ هنوز قیمت گوشت قرمز در استان کاهش نیافته است در حالی که همچنان گوشت قرمز با قیمت واقعی به سفره‌های مردم نمی‌رسد از این‌رو لازم است تا سازمان صمت استان به قیمت گوشت قرمز ورود کند.

فتحی از اجرای کشاورزی قراردادی در سطح استان آذربایجان‌شرقی خبر داد، خاطرنشان کرد: طرح کشاورزی قراردادی را در حوزه کلزا شروع کرده‌ایم و نیاز است تا این طرح را به حوزه سیب، گندم و سایر محصولات کشاورزی گسترش دهیم.

کد خبر: ۷۳٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha