۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
لزوم ایجاد زنجیره ارزش در صنعت پوشاک یزد
معاون وزیر صمت در یزد مطرح کرد:

لزوم ایجاد زنجیره ارزش در صنعت پوشاک یزد

یزد- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق پوشاک در سطح عرضه عملیاتی شده است، گفت: مبارزه با قاچاق پوشاک نیازمند اهتمام تولیدکنندگان داخلی و ایجاد زنجیره ارزش از ضروریات صنعت پوشاک است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت یزد، عباس تابش، پیش از ظهر یک‌شنبه ۲۶ بهمن ماه ۹۹ در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات مهمی که باید به آن اهتمام داشت، مبارزه با قاچاق کالاست، اظهار کرد: توانسته‌ایم در دو حوزه دخانیات و پوشاک این موضوع را مورد پیگیری قرار دهیم.

معاون وزیر صمت عنوان کرد: در این دو حوزه شناسه و رهگیری انجام شده و خوشبختانه با این اقدام، استفاده از پوشاک داخلی افزایش یافته اما ایجاد زنجیره‌های ارزش افزوده را نیز در برنامه داریم.

مدیرعامل سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده ادامه داد: برای ایجاد زنجیره‌های ارزش افزوده باید بحث قاچاق را به صفر رساند.

تابش بیان کرد: سال گذشته بحث مبارزه با قاچاق پوشاک در سطح عرضه عملیاتی شد اما به لحاظ ملاحظات کرونایی، امکان اجرای کامل طرح فراهم نشد و دوباره با قدرت و اهتمام بیشتری پیگیری خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه نیاز به همکاری تولیدکنندگان داخلی در زمینه مبارزه با قاچاق است، تصریح کرد: اگر تولیدکنندگان داخلی، شناسه‌ها را برای تولیدات داخلی استفاده کنند، برخورد با پوشاک قاچاق تسهیل می‌شود.

رعایت شأن مصرف‌کننده در یزد قابل تقدیر است 
تابش در مورد نظارت بر بازار شب عید نیز بیان کرد: نظارت بر بازارهای شب عید امسال از ۱۵ بهمن آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ادامه خواهد یافت اما بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده با تعزیرات حکومتی، امسال گشت‌های مشترک خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه ۳۵۰ شعبه تعزیرات حکومتی در کل کشور دایر است، افزود: ۱۵۰ شعبه معادل ۴۰ درصد شعب تعزیرات برای بازرسی‌ها تعطیل می‌شد که این امر اطاله دادرسی حتی تا سه سال را به دنبال داشت اما امسال با فعال کردن گشت‌های بازرسی، این رویه اصلاح شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: حضور در استان‌ها و تنظیم بازار و نظارت بر تأمین کالاها را نیز در برنامه قرار داده‌ و امیدواریم با حضور ملموس‌تر در بازار بتوان آرامش را به بازار و مردم بازگرداند.

تابش ضمن تقدیر از تلاش‌های انجام شده در یزد برای رسیدگی به شکایات مردم گفت: یزد در این زمینه جزو اولین‌ها است و شأن مصرف کننده در این استان رعایت و به شکایات آنها رسیدگی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به نگرانی امام جمعه یزد در مورد وابستگی کشور به نهاده‌های دامی در حالی که امکان تولید در کشور وجود دارد، تصریح کرد: باید به جای کشت برخی محصولات غیرضروری، به سمت تولید محصولات استراتژیک از جمله نهاده‌های دامی رفت زیرا در حال حاضر بازار پروتئین کشور وابسته به نهاده‌های دامی است.

کد خبر: ۷۳٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha