۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
 اعداد و ارقام اقتصادی در هفته چهارم بهمن‌ ماه ۹۹
جهان اقتصاد و کسب‌وکار به روایت آمار؛

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته چهارم بهمن‌ ماه ۹۹

برآورد اولیه میزان کاهش ارزش تجارت بین‌المللی در سال گذشته میلادی، رشد قابل‌توجه شاخص قیمت محصولات کشاورزی در ابتدای سال ۲۰۲۱، پیش‌بینی رقم کسری بودجه دولت آمریکا در سال مالی جاری و همچنین نرخ رشد اقتصادی انگلیس و مالزی در سال ۲۰۲۰ جزو مهم‌ترین آمارهای اقتصادی و تجاری منتشر شده طی این هفته بوده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

۵ درصد
بانک جهانی: شاخص قیمت جهانی محصولات کشاورزی در ماه ژانویه ۵.۰ درصد نسبت به ماه قبل از آن (دسامبر ۲۰۲۰) افزایش نشان می‌دهد.

۶ درصد و ۱۶.۵ درصد
کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد (آنکتاد) : ارزش تجارت بین‌المللی کالاها و خدمات در سال ۲۰۲۰ به ترتیب حدود ۶ درصد و ۱۶.۵ درصد نسبت به رقم آن در سال ۲۰۱۹ کاهش نشان می‌دهد.

۹.۹ درصد
فایننشال تایمز: دفتر ملی آمار انگلیس (ONS) اعلام کرد که اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل از آن ۹.۹ درصد کوچکتر شده است که این میزان کاهش تولید ناخالص داخلی از سال ۱۷۰۹ میلادی تاکنون در انگلیس بی‌سابقه بوده است.

۱ تریلیون نایرا
رویترز: نهاد ریاست جمهوری نیجریه اعلام کرد که محمدو بوهاری، رئیس‌جمهور این کشور، با تأسیس شرکتی با سرمایه اولیه ۱ تریلیون نایرا (۲.۶۳ تریلیون دلار) برای توسعه زیرساخت‌های نیجریه –به‌ویژه در حوزه حمل‌ونقل و شبکه‌های انتقال برق- موافقت کرده است.

۲۰ درصد و ۱ میلیارد دلار
رویترز: شرکت آرسلور میتال، بزرگترین تولیدکننده فولاد در جهان، قصد دارد در راستای کاهش ۱ میلیارد دلاری هزینه‌های خود، ۲۰ درصد از کارکنانش را تعدیل کند.

۲.۳ تریلیون دلار
سی‌ان‌بی‌سی: دفتر بودجه کنگره آمریکا (CBO) پیش‌بینی کرد که کسری بودجه دولت این کشور در سال مالی جاری به ۲.۳ تریلیون دلار خواهد رسید. این پیش‌بینی بدون احتساب بار مالی بسته حمایتی ۱.۹ تریلیون دلاری دولت بایدن که اخیراً به تصویب سنا رسیده، صورت گرفته است.

۹۰۰۰ نفر
بلومبرگ: بن ون بیوردن، مدیرعامل شرکت نفتی رویال داچ شل، طی یادداشتی خطاب به کارکنان این شرکت اعلام کرد که طرح اصلاحات ساختاری این شرکت که به تازگی آغاز شده است، تعدیل حدود ۹۰۰۰ نفر از کارکنان شرکت ظرف دو سال آینده را در پی خواهد داشت.

۵.۶ درصد
بلومبرگ: بانک مرکزی مالزی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل از آن ۵.۶ درصد کوچکتر شده است. اقتصاد مالزی پس از بحران مالی شرق آسیا که در اواخر دهه ۱۹۹۰ میلادی رخ داد، هرگز چنین سقوطی را تجربه نکرده بود.

۹۰۰ هزار نفر و ۱.۴ میلیون شغل
وال‌استریت ژورنال: دفتر بودجه کنگره آمریکا (CBO) در گزارشی اعلام کرد که افزایش حداقل دستمزد فدرال به ۱۵ دلار در ساعت، ظرف ۴ سال آینده ۹۰۰ هزار نفر را از زیر خط فقر خارج خواهد کرد، اما به حذف ۱.۴ میلیون شغل منجر خواهد شد.

۶.۹ درصد
سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): متوسط نرخ بیکاری در کشورهای عضو OECD طی ماه دسامبر ۶.۹ درصد بوده است که این رقم در مقایسه با فوریه ۲۰۲۰ (قبل از شیوع جهانی ویروس کرونا) ۱.۷ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

۱.۲ درصد
سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): شاخص تورم در کشورهای عضو OECD طی ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ در مقایسه با ماه مشابه سال قبل از آن ۱.۲ درصد افزایش یافته است.

۴۳.۷ درصد
ای‌مارکتر (eMarketer): بر اساس مطالعات میدانی مؤسسه تحقیقات بازاریابی اینسایدر اینتلجنس، ۴۳.۷ درصد از شهروندان آمریکایی می‌گویند که خبرنامه‌های ایمیلی که از طرف شرکت‌ها و فروشگاه‌ها به ایمیل آنها ارسال می‌شود، تأثیری بر تصمیمات آنها برای خرید کالاها و خدمات ندارد.

کد خبر: ۷۳٬۷۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha