۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
جوانان در رویای خانه‌دار شدن؛ ۱۳ میلیون حاشیه‌نشین در کشور داریم
نائب رئیس مجلس مطرح کرد؛

جوانان در رویای خانه‌دار شدن؛ ۱۳ میلیون حاشیه‌نشین در کشور داریم

اردبیل- نیکزاد، نائب رئیس مجلس گفت: بسیاری از جوانان اردبیلی رویای خرید مسکن را دارند و در طول چندین سال گذشته به این موضوع اهمیت چندانی داده نشده است.

علی نیکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با وضعیت کنونی اقتصادی، خرید خانه برای عده‌ای کاملاً یک رویای دست‌نیافتنی شده و این موضوع حاصل بی‌توجهی به این مسئله در طول سالیان گذشته است که باید مورد توجه واقع شود.

وی با اشاره به این که تعداد مستأجران در کشور شش میلیون نفر و حاشیه‌نشین‌ها به ۱۳ میلیون نفر رسیده است، بیان کرد: طرح جهش و تولید مسکن به عنوان یکی از مباحث مهمی است که در راستای اجرای این طرح سالیانه یک میلیون مسکن در شهر و روستاهای کشور تولید می‌شود که این موضوع کمک شایانی به روند خانه‌دار شدن جوانان خواهد کرد.

نائب رئیس مجلس ادامه داد: این که نیازهای مسکن در طول چندین سال گذشته در پی بی‌توجهی انباشت شده، سبب کم‌توجهی به موضوع مسکن شده ولذا برای حل مشکل نیاز است تا تسهیلات ویژه‌ای در اختیار پروژه‌های انبوه‌سازی قرار گیرد و در صورت عدم همکاری بانک‌ها برخورد جدی با آنان مبنای کار باشد.

نیکزاد تصریح کرد: ارائه تسهیلات یکی از راهکارهای مشکلات برای حل موضوع مسکن‌دار شدن جوانان است و به همین منظور درصدد هستیم با تمهیدات ویژه، در این زمینه اقدام جدی داشته باشیم و در راستای حل مشکلات مربوطه گام‌های اساسی و هدفمند برداریم.

وی اظهار کرد:  رونق تولید مسکن سبب فعال‌سازی ۱۳۶ رشته صنعتی نیز می‌شود که این موضوع برای کمک به ایجاد اشتغال می‌تواند نقش‌آفرینی کند و برای توسعه موارد مربوطه مؤثر واقع شود که این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت و قابل توجه است که در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر: ۷۳٬۷۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha