۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
تسلا در هند خودرو می سازد
رویای ایلان ماسک برای کاهش وابستگی به نفت

تسلا در هند خودرو می سازد

مدیرعامل تسلا خبر تولید خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۲۱ در هند را تایید کرد و براساس یک سند منتشر شده، بزودی این خودروساز آمریکایی در جنوب هند کارخانه تولید خودرو احداث خواهد کرد.

بازار؛ گروه خودرو: به تازگی یک سند دولتی مبنی بر احداث کارخانه تولید خودروهای الکتریکی توسط ایلان ماسک مالک تسلا در جنوب هند منتشر شده است. دولت آمریکا در بیانه‌ای کوتاه گفت: شرکت تسلا یک واحد تولید خودروهای الکتریکی در کارناتاکا هند احداث خواهد کرد. این بیانیه بخشی از یک سند و چشم انداز وسیع در خصوص اهداف بودجه هند بوده است.

ماه گذشته، این خودروساز آمریکایی برای آمادگی جهت تولید خودرو دفتر فروش خود در شهر بنگلورو را با دفتر جدید کارناتاکا ادغام کرد.وزیر ارشد دولت هند، یدی یوراپا پیام تویتری خود را در خصوص فعالیت تسلا در هند بلافاصله پس از انتشار حذف کرد. در بخشی از آن توییت به احداث یک واحد تحقیق و توسعه در بنگالورو اشاره شده بود.
ماسک چندین مربته در خصوص احداث کارخانه خودروهای الکتریکی در هند، توییت زده بود. در ماه دسامبر سال میلادی گذشته، مدیرعامل تسلا خبر تولید خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۲۱ در هند را تایید کرد.

هند به دنبال کاهش وابستگی به نفت برای بهبود کیفیت هوا است، اما تلاش‌هایش برای ارتقا خودروهای الکتریکی به دلیل عدم سرمایه گذاری و نبود زیرساخت‌ها متوقف مانده است.
گفتنی است که دولت هند سال گذشته برای شرکت‌های که در خصوص تولید باتری و زیرساخت‌های خودروهای الکتریکی فعالیت می‌کردند، مشوق ۴.۶ میلیارد دلاری را تخصیص داده بود. همین مساله سبب جذب تسلا برای توسعه خودروهای الکتریکی در این کشور شد.

کد خبر: ۷۳٬۷۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha