۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲
تولید کیسه هوای خودرو در داخل کشور

تولید کیسه هوای خودرو در داخل کشور

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع لاستیک از شرکت‌های تابعه شستا از کیسه هوا (ایربگ) که نخستین بار در منطقه خاورمیانه تولید می‌شود، رونمایی کرد.

به گزارش بازار، حسین صنعان بنیسی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع لاستیک، گفت: این شرکت کامل‌ترین ماشین‌آلات برای تولید نخ تایرهای صنعتی در کشور را دارد در حال حاضر تمام نیاز داخل را تامین می‌کند و بیش از ۹۰ درصد سهم تولید نخ تایر در کشور را برعهده دارد.

صنعان بنیسی افزود: در شرایط تحریمی نه تنها به فکر تولید مستمر بودیم، بلکه پا را فراتر گذاشتیم و طرح‌های مهمی را در کشور بهره‌برداری کردیم که کشور را از واردات محصول راهبردی بی نیاز کنیم.

با توجه به اینکه پارچه ایربگ (کیسه هوا) صد درصد وارداتی است پس از تحقیقات به این نتیجه رسیدیم که ظرفیت تولید در کشور وجود دارد و مهندسان جوان توانستند فناوری داخلی این محصول را به دست آورند و حتی کیفیت پارچه‌های تولیدی بیش از مشابه اروپایی و چینی است بنابراین اقدام به تولید کردیم.

صنعان بنیسی گفت: تفاهم‌نامه‌هایی نیز برای فروش با خودروسازهای داخلی امضا کردیم و تلاش می‌کنیم سال آینده صد درصد پارچه کیسه هوا (ایربگ) تمام خودروهای داخلی را در کشور تامین و صادرات این محصول را در سال آتی نیز برنامه ریزی کنیم.

وی درباره تولید گرانول پلی آمید نیز گفت: پلی آمید ۶۶ در برابر حرارت مقاوم است و در صنعت تولید نخ تایر کاربرد دارد و این محصول تنها در هفت کشور تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع لاستیک گفت: با این اقدام و نه تنها در بحث تولید نخ بی نیاز شدیم بلکه پلیمرهای مهندسی را که ماده اولیه صنعت قطعه سازی است، از واردات این مواد بی نیاز شدیم.

وی درباره رونمایی از تولید پارچه استخوان‌بندی تسمه نقاله نیز گفت: یکی از پروژه‌های استراتژیک شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع لاستیک، تولید پارچه استخوان‌بندی برای تولید تسمه نقاله در کشور است.

صنعان بنیسی گفت: صد درصد پارچه مورد استفاده در تسمه وارداتی بود و با سرمایه‌گذاری انجام شده و تلاش مهندسان داخلی، فناوری بومی آن راه‌اندازی و تاییدیه آن توسط تسمه سازان اخذ شده و هم اکنون در تولید انبوه است.

بنابر این گزارش شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی امروز از ۲۰۰ محصول جدید در بخش‌های مختلف رونمایی کرد. افتتاح این طرح‌ها ۸۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور دارد.

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع لاستیک بزرگ‌ترین تولیدکننده منسوج و استخوان‌بندی در کشور و خاورمیانه است که از سال ۶۲ فعالیت خود را شروع کرده است و هم اکنون ۷۰۰ نفر نیرو به صورت مستقیم و ۲ هزار نفر به صورت غیرمستقیم در آن فعالیت می‌کنند.

کد خبر: ۷۳٬۶۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha