۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
سیاست ما در سوریه باید تمرکز بر بخش خصوصی باشد
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه:

سیاست ما در سوریه باید تمرکز بر بخش خصوصی باشد

کاشفی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه گفت: سیاست‌های تجاری ما در سوریه باید بر بخش خصوصی این کشور متمرکز شود.

به گزارش بازار، کیوان کاشفی در نشست وزیر راه و شهرسازی با هیئت رئیسه اتاق ایران و اعضای اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه افزود: با توجه به اینکه دستگاه‌های مختلفی در سوریه فعالیت می‌کنند باید سیاست ما بهره گیری به بخش خصوصی ایران و تمرکز بر همکاری با بخش خصوصی سوریه باشد.

وی اضافه کرد: برای نخستین بار مرکز تجارت ایرانیان در سوریه با سرمایه گذاری اتاق ایران راه اندازی شده که هم اکنون شرکت‌های ایرانی در ۳ طبقه آن مستقر شدند و ۶ طبقه دیگر نیز در حال بازسازی است که به زودی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاشفی گفت: از یک سال گذشته که سیاست دولت، تقویت تجارت با سوریه بوده است، اتاق ایران همواره پیش‌قدم بوده است، اما برای تسریع در حجم مبادلات دو کشور در باید مشکلات حمل‌ونقلی را حل کرد.

وی با بیان اینکه برای حمل و نقل به سوریه سه مسیر پیش رو داریم افزود: بهترین مسیر زمینی برای توسعه حمل‌ونقل با سوریه، از طریق خاک عراق است که به دلیل برخی مشکلات، در حال حاضر امکان بهره‌برداری از این مسیر میسر نیست.

کاشفی با اشاره به اینکه از بیستم اسفندماه خط کشتیرانی مستقیم از بندرعباس به سمت بندر لاذقیه آغاز به کار خواهد کرد، گفت: قرار است بیستم هرماه این کشتی کالای صادراتی از ایران را به سوریه حمل کند و هیچ محدودیتی در اقلام صادراتی وجود ندارد.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه با اشاره به واگذاری مدیریت پایانه‌های مرزی کشور به وزارت راه، تأکید کرد: مدیریت پایانه‌ها باید در اختیار تام وزارت راه و شهرسازی باشد، زیرا در غیر این صورت همان مشکلاتی را شاهد خواهیم بود که الآن گمرکات کشور درگیر آن هستند.

کد خبر: ۷۳٬۶۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha