۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
انفجار در گمرک «اسلام قلعه» افغانستان خسارت بر جای گذاشت؛امدادرسانی خراسان رضوی به حادثه دیدگان
ظهر شنبه در پی یک حادثه

انفجار در گمرک «اسلام قلعه» افغانستان خسارت بر جای گذاشت؛امدادرسانی خراسان رضوی به حادثه دیدگان

مشهد- تأسیسات گمرک مرزی اسلام قلعه افغانستان در جوار گذرگاه مرزی دوغارون در شرق خراسان رضوی ظهر شنبه پس از وقوع انفجار دچار آتش‌سوزی گسترده شد.

به گزارش خبرنگار بازار ازآنجاکه در این منطقه تجمع بسیاری از تانکرهای سوخت در گمرک مشاهده می‌شود لذا حجم آتش‌سوزی بسیار سنگین گزارش‌شده است.

گفتنی است به دلیل حجم آتش لذا بسیاری از رانندگان خودروهای حامل مواد سوختی نفت‌کش‌ها را ترک و به گمرک دوغارون در مرز ایران پناه آوردند.

هم چنین انفجارهای پی‌درپی موجب رعب و وحشت ساکنان روستاهای مرزی شد و بنا بر گزارش‌های رسیده دستور تخلیه این روستاها صادرشده است.

گفتنی است شدت آتش سوزی و انفجار های پی در پی در گمرک اسلام قلعه واقع در مرز ایران و افغانستان موجب شد تا  بازارچه مرزی و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تخلیه شده و را های ارتباطی به سمت این گمرک مسدود شود.

اعزام نیروهای امدادی خراسان به افغانستان
در همین حال مدیرکل دفتر بحران در استانداری خراسان رضوی اعلام کرد: در پی درخواست والی هرات در همسایگی خراسان رضوی عملیات اعزام نیروهای امدادی و تجهیزات آتش‌نشانی برای اطفای حریق به داخل افغانستان در جریان است.

محسن نجات بیان کرد: هم‌اینک علاوه بر حضور دو فروند بالگرد اورژانس ۱۱۵ و نیروی انتظامی در منطقه حادثه‌دیده ۲۱ دستگاه آمبولانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس ۱۱۵ و جمعیت هلال‌احمر در مرز دوغارون مستقرشده و فعال هستند. 

وی افزود: پیرو دستور استاندار خراسان رضوی همه نیروهای امدادی و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در آماده‌باش هستند. 

مدیرکل دفتر بحران در استانداری خراسان رضوی گفت: شهرستان‌های تربت‌جام و فریمان نیز به‌عنوان مناطق معین شهرستان تایباد در بحران، با هماهنگی فرمانداران و اعضای شورای مدیریت بحران منطقه آماده اعزام شمار بیشتر نیروهای امدادی در صورت نیاز هستند. 

انفجار تانکر حامل گاز
در همین حال سیدروح اله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار داشت: حدود ساعت ۱۲و۳۰دقیقه، تانکر گازی در گمرک اسلام قلعه، افغانستان منفجر شد.

وی افزود: اداره کل گمرک دوغارون خراسان رضوی برای بازگشت کامیون ها و دور شدن از خطرات احتمالی برای محموله ها مسیرهای ورودی را باز گذاشته است.

لطیفی توضیح داد: کامیون های حامل گاز و سوخت برای  ترک از محل در حال هدایت هستند و سایر کامیون ها نیز در پاسگاه ۱۷شهریور که بیش از پنج کیلومتر با محل انفجار فاصله دارد مستقر خواهند شد.

سخنگوی گمرک افزود: گمرک از هلال احمر و سایر نهادهای امدادی و امنیتی برای مهار آتش و انجام اقدامات ضروری و ارسال بالگرد،  پیگیری هایی داشته است که امیدواریم هر چه زودتر مشکلات پیش آمده مرتفع شود.

لطیفی در پایان تاکید کرد: از تجار درخواست می کنیم تا اطلاع ثانوی از ارسال محموله صادراتی ممانعت کنند، از پرسنل گمرک نیز  خواسته شده تا از محل آتش سوزی فاصله بگیرند.

کد خبر: ۷۳٬۶۷۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha