۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
استان فارس به خط انتقال فرآورده‌های نفتی کشور متصل می‌شود
مدیرعامل پخش فرآورده‌های نفتی فارس:

استان فارس به خط انتقال فرآورده‌های نفتی کشور متصل می‌شود

شیراز- مدیرعامل پخش فرآورده‌های نفتی فارس گفت: با دستور وزیر نفت، این استان به خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی کشور متصل می‌شود.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی پخش فرآورده های نفتی فارس، امیر بنی‌کریمی گفت: ۴۰ درصد نیازمندی‌های فارس در حوزه سوخت از طریق شرکت پالایش نفت شیراز و مابقی از مبادی مختلفی همچون بندرعباس، اصفهان، ماهشهر، یزد، سیرجان و بوشهر با بهره‌گیری از ناوگان حمل ونقل مواد نفتی به شکل زمینی تامین می‌شود.

وی با اشاره به برخوردار نبودن فارس از خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی، اضافه کرد: امنیت سوخت رسانی در استان در سال‌های گذشته با توجه به شرایط موصوف با چالش جدی مواجه و جدا از تحمیل هزینه‌هایی همچون کرایه حمل، تصادفات جاده‌ای و خطرات زیست محیطی ایجاد شده در اثر تردد نفتکش‌ها فرایند سوخت رسانی را با مشکلاتی همراه کرده است.

مدیرعامل پخش فرآورده‌های نفتی فارس افزود: در همین راستا شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان اقدام به طرح موضوع و پروژه اتصال فارس به خطوط انتقال فرآورده در سطح وزارت نفت را در دستور کار قرار داد که مقام عالی وزارت نفت با ساخت خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی از مبدا بندرعباس به شیراز موافقت و با اولویت نسبت به انجام مطالعات اجرای طرح فوق و تهیه اسناد مناقصه دستورات لازم را ابلاغ کردند.

بنی‌کریمی، تحقق این مهم را بزرگترین دستاورد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در حوزه سوخت رسانی کشور و استان بیان کرد و گفت: ساخت این طرح، نقش موثر و راهبردی در تامین امنیت سوخت رسانی استان خواهد داشت.

او ادامه داد: با اتصال استان به خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی کشور ضمن ارتقای امنیت سوخت رسانی استان، بسیاری از چالش‌های استان در حوزه سوخت رسانی برطرف خواهد شد.

مدیرعامل پخش فرآورده‌های نفتی فارس خاطرنشان کرد: سهم فارس با مصرف روزانه بیش از ۱۲ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی، بنزین، نفتگاز، نفت سفید، نفت کوره، گاز مایع و سوخت هوایی از مصرف فرآورده‌های کشور هفت درصد و رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

کد خبر: ۷۳٬۵۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha