۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
فشار دلالان برای بازگشت ارز ۴۲۰۰تومانی به بودجه| ارز ۴۲۰۰تومانی میخ طویله و غذای سگ شد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بازار مطرح کرد:

فشار دلالان برای بازگشت ارز ۴۲۰۰تومانی به بودجه| ارز ۴۲۰۰تومانی میخ طویله و غذای سگ شد

حجت الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: واردات چیان و دالان و شبکه‌های نزدیک به حاشیه دولت فشار می‌آوردند که مجدداً ارز ۴۲۰۰ تومانی به چرخه غلط توزیع این ارز بازگردد.

حجت الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به رانت زایی ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور گفت: به اعتقاد بنده عمده منابع ارز ۴۲۰۰ تومان در محل خود مصرف نشده است و دچار رانت و فساد بوده لذا ضرورت دارد دستگاه قضا در این زمینه گزارش جامعی تهیه کند.

وی تصریح کرد: مردم باید بدانند که ارز ۴۲۰۰ تومانی کجا مصرف شده و چه کسانی قرار بوده کالایی وارد کنند و نکردند لذا ضرورت دارد دستگاه قضا افراد مختلف در مصرف ارز ۴۲۰۰ تومانی را به مردم معرفی کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برخی تولیدکنندگان قرار بوده پیرو دریافت ارز ۴۲۰۰ تومان نهادهای دامی و کالاهای استراتژیک به کشور بیاورند، تأکید کرد: در برخی موارد تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به اولویت‌های دهم کشور معطوف شد، یعنی برخی ارز ۴۲۰۰ تومان گرفتند و غذای سگ،دسته بیل و میخ طویله وارد کردند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: واردات چیان و دلالان و شبکه‌های نزدیک به دولت فشار می‌آوردند که مجدداً ارز ۴۲۰۰ تومانی به چرخه  غلط توزیع این ارز بازگردد چرا که این افراد هم پولشان زیاد است و  هم به گفته فردی، دین هم ندارند. بنابراین مجلس در این زمینه کوتاهی نخواهد کرد.

کد خبر: ۷۳٬۵۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha