۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
ساختمان فناوری کسب و کار در اردبیل راه اندازی می‌شود
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی اردبیل:

ساختمان فناوری کسب و کار در اردبیل راه اندازی می‌شود

اردبیل- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل از احداث و راه‌اندازی ساختمان فناوری کسب و کار در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل خبر داد.

محمد اهلی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، از احداث و راه اندازی ساختمان فناوری کسب و کار در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل خبر داد و اظهار کرد: این مجموعه که از دو سال پیش عملیات احداث آن آغاز شده مکانی خوب برای راه اندازی دفاتر کسب و کار و شرکت های خدماتی نظیر بیمه ها و بانک هاست تا به صنعتگران و سرمایه گذاران ارائه خدمات کنند.

وی تصریح کرد: امیدواریم در سال آینده شاهد راه اندازی این ساختمان باشیم تا با ایجاد امکانات مناسب برای استقرار و ارائه خدمات کسب و کار به واحدهای صنعتی بتوانند زمینه تسهیل امور اداری و اجرایی را به وجود آورند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی اردبیل گفت: این مرکز توسط شهرک های صنعتی احداث و با در اختیار گذاشتن دفاتر مناسب به ارائه دهندگان خدمات کسب و کار، خدمت رسانی به واحدهای صنعتی در خصوص ارائه مشاوره، آموزش و... تسهیل می شود.

فعال بودن ۱۹ شهرک و ناحیه صنعتی در استان اردبیل
اهلی افزود: در این مرکز علاوه بر بهره مندی مشاوران از فضای فیزیکی مناسب برای دفتر کار، استفاده از امکانات مشترک از قبیل سالن کنفرانس، جلسات، کلاس های آموزشی، کتابخانه و نمایشگاه نیز وجود دارد.

وی در ادامه سخنان خود به فعال بودن ۱۹ شهرک و ناحیه صنعتی در استان و همچنین فعالیت هشت شهرک خصوصی اشاره کرد و ادامه داد: شهرک های خصوصی در مرحله صدور پروانه بهره برداری و تاسیس هستند که در شهرهای نمین، گرمی، اردبیل و مشگین شهر این شهرک ها با همراهی سرمایه گذاران در حال اجرا هستند.

اهلی خاطر نشان کرد: بخش عمده ای از شهرک های صنعتی غیردولتی استان در نمین مستقر هستند و در حوزه صنایع چوبی، متانول، کاغذسازی، ساندویچ پنل و فولاد نورد سرد فعالیت می کنند.

وی به برنامه های حمایتی شهرک های صنعتی در قالب چهار بخش توسعه صنعتی و فناوری، توسعه بازار و امور بین الملل، تامین مالی و سرمایه گذاری و توسعه بنگاه ها و کارآفرینی به واحدهای صنعتی اشاره کرد و گفت: هر یک از این حمایت ها دارای تنوع مختلفی است که قطعا هدف ما از ارائه بسته های حمایتی، افزایش کیفیت تولید و اشتغال و همچنین بالا بردن سطح دانش و تکنولوژی است.

ضرورت بهبود فضای کسب و کار و افزایش توان رقابت پذیری در بازارهای داخلی و خارجی
اهلی ضرورت بهبود فضای کسب و کار و افزایش توان رقابت پذیری در بازارهای داخلی و خارجی را یادآور شد و اظهار کرد: عارضه یابی و کمک به رفع موانع تولیدی در راستای راه اندازی واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال یکی از رویکردهای اصلی است که حتی به واحدهای تولیدی خارج از شهرک های صنعتی نیز ارائه می شود.

وی در ادامه به فعالیت خوشه های صنعتی و فرآیند اجرایی در این زمینه اشاره کرد و افزود: راه اندازی تورهای صنعتی با هدف افزایش سطح دانش و بهره وری واحدهای تولیدی بسیار راهگشا بوده و صنعتگران و تولیدکنندگان در قالب این تورهای صنعتی می توانند از واحدهای تولیدی با زمینه های مختلف بازدید و تبادل اطلاعات و تجربیات انجام شود.

اهلی به فعال شدن کلینیک های کسب و کار نیز در بخش شهرک های صنعتی اشاره کرد و ادامه داد: کلینیک های کسب و کار نیز یکی از راهکارهای مهم برای عارضه یابی و مشاوره به واحدهای صنعتی است که توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی تشکیل و راه اندازی می شود.

بیش از ۳۵ میلیارد تومان در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل هزینه می شود
وی تصریح کرد: در این کلینیک های کسب و کار که متشکل از مدیریت و تیم های توانمندسازی است از بین مشاوران حقیقی و حقوقی برتر استانی عارضه یابی و همچنین فعالیت گروه های تخصصی در بخش مدیریت، توسعه فناوری، بازار و منابع انسانی شکل می گیرد.

اهلی در ادامه سخنان خود به کارهای زیربنایی در شهرک های صنعتی استان به ویژه در توسعه معابر اشاره کرد و گفت: بیش از ۳۵ میلیارد تومان در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل برای پروژه های زیربنایی به ویژه بهسازی و آسفالت معابر و خیابان ها هزینه می شود که انتظار می رود در سال آینده بخش عظیمی از دغدغه ها و نگرانی صنعتگران در این شهرک برطرف شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی اردبیل تصریح کرد: در سال جهش تولید واگذاری زمین های صنعتی به شکل عجیبی افزایش یافته است به‌طوریکه در برخی از شهرها نظیر اردبیل، مشگین شهر و نیر ما با کمبود زمین صنعتی روبه رو هستیم و قصد توسعه طرح های صنعتی را در ابعاد مختلف داریم.

کد خبر: ۷۳٬۵۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha