۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
تولید باتری خودروسازان را با مشکل مواجه می‌کند
چالش فولکس واگن با تامین کنندگان

تولید باتری خودروسازان را با مشکل مواجه می‌کند

دو شرکت تولید کننده باتری، ال جی کم و اس کی فعالیت گروه خودروسازی فولکس واگن و فورد را برای تولید خودروهای الکتریکی با معضل جدی مواجه کرده‌اند.

بازار؛ گروه خودرو: گروه خودروسازی فولکس واگن به تازگی اعلام کرد، قربانی ناخواسته رقابت در بین دو تامین کننده باتری در آمریکا شده است. بنابراین از دولت امریکا درخواست تعویق خرید باتری برای خودروهای الکتریکی را خواستار شد.

کمیسیون تجارت بین المللی آمریکا، اواخر هفته گذشته، به شرکت‌های ال جی کم و اس کی فناوری، اجازه تولید باتری‌های ونی برای خودرو فورد اف ۱۵۰ الکتریکی و گروه فولکس واگن را برای مدت چهار سال تمدید کرد. در کنار این مهم، حق واردات باتری نیز به دو شرکت مذکور داده شده است.

فولکس واگن اعلام کرد که این تمدید چهارساله در صورت فرصتی کوتاه مدت برای عبور از مشکلات بوده و امیدوار به حل اختلاف مابین هر دو تامین کننده است.

این خودروساز آلمانی ۸۰۰ میلیون دلار برای ساخت خودروهای الکتریکی و اشتغال زایی صدها کارمند سرمایه گذاری کرده است. مدیران این خودروسازی گفتند: فولکس واگن تمام اقدامات لازم را برای انجام تعهدات خود در مقابل مشاغل ایجاد شده را انجام خواهد داد.

روز پنچشنبه، جیم فارلی، رئیس اجرایی فورد، ال جی و اس کی را برای رسیدن به توافق تشویق کرد، پیش از این فورد و فولکس واگن هشدار داده بودند که اختلاف این دو شرکت تامین قطعات اصلی خودروهای الکتریکی را با معضل در ایام کرونا مواجه خواهد کرد.

برایان کمپ فرماندار جورجیا روز جمعه از جو بایدن رئیس جمهور درخواست لغو حکم آی تی سی را داشت و هشدار داد که دراز مدت برای کارخانه تولید باتری اس کی ۲.۶ میلیارد دلار در منطقه جکسون در نظر بگیرد تا مانع توقف فعالیت این کارخانه شود. اس کی تولید کننده باتری برای فولکس واگن و فورد است.

کاخ سفید نیز با ارائه اظهار نظر، درخواست مطرح شده از سوی این فرماندار را رد کرد.

مشاور انرژی ال جی دیو کالاهان گفت این شرکت، همچنان به دنبال مذاکره در مورد یک توافق عادلانه برای سهم تجارت خود است، بنابراین فعالیت تولید در جورجیا ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۷۳٬۵۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha