۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
اشتغالزایی ۲ هزار نفری در واحدهای تولیدی ایلام| ۱۳۰ واحد تولیدی و صنعتی ایلام راکد و نیمه تعطیل هستند
مدیرعامل شهرک های صنعتی استان ایلام در گفتگو با «بازار» مطرح کرد:

اشتغالزایی ۲ هزار نفری در واحدهای تولیدی ایلام| ۱۳۰ واحد تولیدی و صنعتی ایلام راکد و نیمه تعطیل هستند

اسماعیلی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام، گفت: شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام شامل ۱۳ شهرک و نواحی صنعتی است که در این شهرک ها و نواحی صنعتی حدود ۲ هزار نفر به کار مشغول هستند و حدود ۲۹۰ واحد تولیدی و صنعتی پروانه بهره برداری دریافت کرده اند.

سجاد صفری؛ بازار: «اقبال اسماعیلی» در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام چه برنامه های توسعه ای را مدنظر دارد که انجام بدهد؟ اظهار داشت: شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام در نقاطی از استان که دارای ظرفیت و پتانسیل های لازم است برنامه های توسعه ای را در دستور کار خود قرار داده است.

وی اظهار داشت: این شرکت در تلاش است در راستای اشتغالزایی جوانان استان ایلام، مراحل ساخت شهرک صنعتی آسمان آباد و شهرک تخصصی صنایع پایین دستی صنعت پتروشیمی در شهرستان دهلران را شروع کند تا بتوانیم از ظرفیت های موجود در این مناطق، استفاده شود.

طبق برنامه، مقرر شده است که در سال ۹۹ تعداد ۲۵ واحد تولیدی و صنعتی راکد در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان ایلام وارد چرخه تولید شود

احیای ۱۶ واحد تولیدی راکد در ایلام
مدیرعامل شهرک های صنعتی استان ایلام در پاسخ به این پرسش که از ابتدای سال ۹۹ تاکنون چند واحد تولیدی راکد در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان ایلام به چرخه تولید بازگردانده شده اند؟ به بازار، گفت: از ابتدای سالجاری، تاکنون، تعداد ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی راکد مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان به چرخه تولید بازگردانده شده اند.

اسماعیلی اظهار داشت: طبق برنامه، مقرر شده است که در سال ۹۹ تعداد ۲۵ واحد تولیدی و صنعتی راکد در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان ایلام وارد چرخه تولید شود.

وی تصریح کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی دیگری که راکد هستند در مرحله راه اندازی مجدد قرار دارند و شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام تا پایان سال ۹۹ به تعهد خود که بازگرداندن ۲۵ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید است عمل خواهد کرد.

برق و آب جهت ساخت و ساز واحدهای صنفی در شهرک صنعتی صنوف تامین شده است و زمین به صنف هدف و اصلی که جوشکاران هستند واگذار شده است

زیرساخت ها برای انتقال صنوف آلاینده فراهم است
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ایلام در پاسخ به این پرسش که برای انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر ایلام، چه اقداماتی را انجام داده اید؟ به بازار، گفت: برای انتقال صنوف آلاینده همانند جوشکاری، درودگری، درب و پنجره سازی pvc)) و کانال سازی، از داخل شهر ایلام به حاشیه شهر، طراحی های لازم انجام گرفته و زیرساخت های مورد نیاز فراهم شده است.

اسماعیلی اظهار داشت: شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام از طریق معاونت اقتصادی استانداری استان در حال رایزنی با بانک‌ها بوده که نیاز است در این خصوص مساعدت های لازم صورت بگیرد.

وی افزود: برق و آب جهت ساخت و ساز واحدهای صنفی در شهرک صنعتی صنوف تامین شده است و زمین به صنف هدف و اصلی که جوشکاران هستند واگذار شده است و دفترچه مالکیت برای تعدادی از متقاضیان صادر شده که می‌توانند عملیات ساخت و ساز را آغاز کنند.

اسماعیلی تصریح کرد: با توجه به محدودیت زمین برای در اختیار قرار دادن واحدهای صنفی آلاینده، اولویت با افرادی است که ثبت نام کرده‌اند و شرکت شهرک‌های صنعتی استان به جد پیگیر تامین سایر زیرساخت‌های لازم در شهرک صنعتی صنوف است.

تمام زیرساخت های لازم از قبیل آب، برق و گاز در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان ایلام انجام شده است و متقاضیان می توانند با مراجعه به شرکت شهرک های صنعتی، مجوز فعالیت خود را دریافت کنند

 ۱۶۰ واحد تولیدی ایلام فعال هستند
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام در پاسخ به این پرسش که چند شهرک و نواحی صنعتی در استان ایلام فعالیت دارند و میزان اشتغالزایی آن ها چند هزار نفر است؟ به بازار، گفت: شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام شامل ۱۳ شهرک و نواحی صنعتی است که در این شهرک ها و نواحی صنعتی حدود ۲ هزار نفر به کار مشغول هستند.

اسماعیلی اظهار داشت: در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان ایلام حدود ۲۹۰ واحد تولیدی و صنعتی پروانه بهره برداری دریافت کرده اند.

وی تصریح کرد: از ۲۹۰ واحد تولیدی و صنعتی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان ایلام که پروانه بهره برداری دریافت کرده اند تعداد ۱۶۰ واحد تولیدی به کار مشغول هستند و ۱۳۰ واحد تولیدی و صنعتی دیگر راکد و نیمه تعطیل هستند.

اسماعیلی در پایان، گفت: تمام زیرساخت های لازم از قبیل آب، برق و گاز در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان ایلام انجام شده است و متقاضیان می توانند با مراجعه به شرکت شهرک های صنعتی، مجوز فعالیت خود را دریافت کنند و شهرک های صنعتی این استان در زمینه زیرساخت های لازم با مشکل روبرو نیست.

کد خبر: ۷۳٬۵۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha