۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
۶ روستای البرز به اینترنت متصل نیستند| تلاش برای برقراری پوشش ۱۰۰ درصدی
بازار گزارش می دهد

۶ روستای البرز به اینترنت متصل نیستند| تلاش برای برقراری پوشش ۱۰۰ درصدی

کرج- تاکنون ۹۹.۸ درصد از کل جمعیت استان البرز از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند و به گفته مسئولان تا چند ماه آینده مابقی روستاهای استان نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند.

شیما عبداله خانی؛ بازار: داشتن اینترنت پر سرعت حق همه مردمی است که در دنیای مدرن و سریع ارتباطات امروزی زندگی می کنند به خصوص در دورانی که به دلیل شیوع بیماری منحوس کرونا اکثر فعالیت ها شکل مجازی به خود گرفته اند.

برهیچکس پوشیده نیست که روند مجازی شدن کسب وکارها، آموزش و ارتباطات  روز به روز در حال گسترش است و می توان گفت کسی که از روند جهانی اتصال به دنیای ارتباطات و اطلاعات جا بماند محکوم به شکست است. بنابراین گسترش شبکه ارتباطی و اینترنت پر سرعت در شهرها و روستاها ضروری است.

طرح برخورداری از پوشش صد درصدی اینترنت و شبکه ارتباطی که با تاکید وزیر ارتباطات از سال ۹۷ آغاز و در البرزروند خوبی را طی کرده است، این ایام در استان به مراحل پایانی خود نزدیک می شود تا بر اساس پیش بینی ها قبل از پایان دولت دوازدهم به اتمام برسد و البرز به جمع مناطق برخوردار از پوشش ۱۰۰ درصدی اینترنت بپیوندد.

اکنون ۹۹.۸ درصد از جمعیت استان از اینترنت پرسرعت بهره مند هستند. شهرهای البرز با برخورداری از پوشش ۱۰۰ درصدی اینترنت جایگاه خوبی در سطح کشور دارند و اتمام طرح پوشش صد درصدی اینترنت، روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت در استان را نیز به شبکه ملی ارتباطات پیوند می دهد.

درخواست نماینده مردم در مجلس برای برخورداری مردم از اینترنت پر سرعت
نماینده کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پوشش نسبتا خوب اینترنت استان البرز خواستار رفع مشکلات کیفیت اینترنت در بعضی از قسمت‌های استان که بعضاً در ساعاتی از شبانه روز با کیفیت کمتری ارائه می‌شود، شد و بیان کرد: در شرایط فعلی اینترنت پرسرعت و با کیفیت حق همه مردم است.

علیرضا عباسی در دیداری که چندی پیش با مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز داشت با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات می‌تواند موتور محرکه اشتغال جوانان باشد، گفت: همه ما به ویژه دولت باید در این مهم کوشا باشیم.

تمام روستای های بالای ۲۰خانوار البرز از اینترنت پرسرعت بهره مند می شوند
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز نیز با اشاره به اینکه اجرای طرح پوشش صد در صدی اینترنت در البرز از یک آذر ۹۷ آغاز شد، گفت: اجرای اینترنت پر سرعت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار صورت گرفته است. در استان البرز ۴۷۳ روستا وجود دارد که از این تعداد ۲۶۳ روستا  بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند و ما بقی دارای تعداد خانوار پایین هستند.

«سودابه رادفر» در گفت و گو با بازار افزود: از این تعداد ۵۷ روستا تا سال ۹۷ هنوز به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت تلفن همراه متصل نبودند و مابقی از اینترنت پر سرعت برخوردار بودند. از شروع طرح تاکنون تعداد ۵۱ روستای بالای ۲۰ خانوار که از اینترنت پرسرعت همراه محروم بوده اند، به شبکه ارتباطی متصل شده اند. در چند ماه گذشته ۲۷ روستای استان به شبکه ارتباطی توسط اپراتورهای همراه اول و ایرانسل متصل شده اند که شامل روستاهای جارو، ابهرک، خوران، بریان چال، سفاران، امیرنان، اسکان، انگه، اهوارک، اوچان، ایپک، خورانک، دیزان، دوروان، سنج، سیبستان، سی رود، قرع ترپاق، شلنگ، کوجیران، کش، گته ده، مهران، میر، همه جا، نشت رود و عرب آباد است.

وی با اشاره به روستاهای باقی مانده که هنوز به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل نشده اند، اظهار کرد: تنها شش روستا در استان به اینترنت متصل نیستند که جزو روستاهای بسیار کم جمعیت استان هستند. این روستا ها شامل قوزلو، تکیه اغشت، وارنگه رود، وامکوه، گسیل، کهنه ده  هستند که مسیرهای صعب العبوری دارند که با توجه به شرایط فصلی فعلا ادامه کار میسر نبود.

رادفر با بیان اینکه روستا های باقی مانده دو صدم درصد ازجمعیت استان را تشکیل می دهند، اظهار کرد: بنابراین تا کنون ۹۹.۸ درصد از کل جمعیت استان از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند و با ادامه این روند تا چند ماه آینده باقی روستاها نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند.

وی با اشاره به اعتبارات این اقدام تصریح کرد: اعتبارات این طرح از محل اعتبارات ملی و دولتی تامین می شود و با تامین بودجه تا پایان دولت دوازدهم مابقی این شش روستا نیز به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت تلفن همراه متصل می شوند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با توجه به تاکید جدی وزیر ارتباطات درخصوص برخورداری روستاها از اینترنت پرسرعت گفت: با توجه به رشد آموزش های مجازی و نیاز معلمان و دانش آموزان به اینترنت تحقق این مهم بسیار ضروری است.

وی بر لزوم همکاری دهیاران، اداره کل منابع طبیعی، اداره کل راه و شهرسازی و راهداری برای اتصال اینترنت در روستاهای باقی مانده تاکید کرد و افزایش همیاری ها را باعث پیشبرد بهتر امور دانست.

همانگونه که ذکر شد برخورداری از اینترنت پرسرعت  در روستا ها هم مانند شهرها ضروری و مورد تاکید وزیر ارتباطات است. زیرا اکنون در شرایطی که آموزش های مجازی بیش از هر زمان دیگری توسعه یافته اند، نیاز بسیاری از دانش آموزان و معلمانی که در روستا ها زندگی می کنند مغفول مانده است. بنابراین همیاری برای رسیدن به پوشش صد درصدی اینترنت در استان با همکاری تمام نهادهایی که می توانند این امر را تسریع کنند ضروری است.

کد خبر: ۷۳٬۵۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha