۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
خانه‌های ویلایی اصفهان مشمول طرح تشویقی مشترکان کم مصرف نشود
یک کارشناس انرژی:

خانه‌های ویلایی اصفهان مشمول طرح تشویقی مشترکان کم مصرف نشود

اصفهان- رستم نژاد، کارشناس انرژی گفت: مجانی کردن تعرفه آب، برق و گاز مشترکان کم مصرف به نوعی یک عدالت در هزینه کرد حامل های انرژی است اما باید دقت کنیم که خانه‌های ویلایی اصفهان مشمول طرح نشود.

مجتبی رستم نژاد در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اجرای طرح دولت مبنی بر مجانی کردن تعرفه آب، برف و گاز مشترکان کم مصرف به نوعی یک عدالت در هزینه کرد حامل های انرژی است، اظهار داشت: این موضوع باعث می شود تا یارانه حامل های انرژی در جایگاه خود هزینه شود و مشترکان پرمصرف از این یارانه ها بهره کمی ببرند.

وی با اشاره به اینکه این طرح باید به صورت کامل اجرا شود، ابراز داشت: چند سال پیش نیز زمزمه‌هایی برای اجرای این طرح بود که مقداری از آن هم عملیاتی شد ولی اجرای آن ناکام ماند و اگر قرار باشد این طرح ثمربخش باشد باید به صورت کامل انجام شود.

این کارشناس انرژی با بیان اینکه یکی از چالش‌های مهم در مقابل طرح ویلاها و خانه‌های ییلاقی برخی از سرمایه داران در نقاط مختلف کشور از جمله اصفهان است، تصریح کرد: ساختمان‌ها و ویلاها که در نقاط مختلف استان اصفهان پراکنده است و مدت زیادی از سال را کسی در آن ساکن نیست، باید به درستی شناسایی شودند تا مشمول این طرح قرار نگیرند.

نگاه تبلیغاتی به طرح رایگان کردن هزینه مشترکان کم مصرف
وی با اشاره به اینکه منفعت اجرای کامل این طرح به مردم هر شهر می‌رسد، اظهار کرد: نباید دولت و مجریان این طرح در نقاط مختلف کشور نگاه تبلیغاتی به آن داشته باشند چرا که اگر این طرح به صورت کامل و با دقت انجام نشود ممکن است علاوه بر تحمیل هزینه های زیاد هیچ دستاوردی هم نداشته باشد.

رستم نژاد با اشاره به اینکه اداره برق اصفهان از جمله پیشتازان در این زمینه است، بیان داشت: یک نرم افزار کاربردی موبایل با نام برق امید به این منظور طراحی شده است که مشتریان و کاربران اصفهانی با نصب این نرم افزار بر روی گوشی‌های خود علاوه بر امکانات تعبیه شده بر روی این نرم افزار موبایلی میزان مصرف برق خود را مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه مطمئناً در آغاز انجام هر طرحی مشکلات و نابسامانی هایی وجود دارد، افزود: با هماهنگی‌های انجام شده در دستگاه‌های مربوطه مثل وزارت نفت و نیرو امیدواریم مشکلات موجود در اجرای تمام و کمال این طرح مرتفع شده و به زودی شاهد اجرای همه گیر این طرح در استان اصفهان و کشور باشیم.

این کارشناس انرژی تاکید کرد: اجرای صحیح و کامل این طرح کمک بزرگی به افراد ضعیف و مشترکان کم مصرف اصفهانی می‌کند.

کد خبر: ۷۳٬۴۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha