۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷
چرا نباید متعصبانه قیمت سهم‌ها را پیش بینی کنیم؟
استراتژی سرمایه گذاری؛

چرا نباید متعصبانه قیمت سهم‌ها را پیش بینی کنیم؟

اگر تحلیلگر درجه یک در بحث فاندامنتال و تکنیکال هستید باز هم نباید با قیمت سهم و ارزش آن متعصبانه برخورد کنید زیرا در نهایت قیمت عرضه و تقاضا یک سهم یا جفت ارز را تعیین می کند نه ارزش ذاتی و فاندامنتالی.

به گزارش بازار، گاهی اوقات،تجربه در بازارهای مالی بسیاری از معامله گران را گمراه می کند به طوری که معتقدند عملکرد قیمت را میتوانند به طور کامل پیش بینی کنند.

اگر زمان زیادی برای پختگی در بازار و مهارت های تحلیلی خود صرف کرده اید، می تواند برای شما وسوسه انگیز باشد که تصور کنید رفتار دقیق بازار را می شناسید.این نوع فرض خطرناک است، زیرا در نهایت می تواند تبدیل به چیزی شود که می خواهم آن را "خدای معامله گری" بنامم، جایی که شخص اعتقاد لغزش ناپذیری نسبت به پیش بینی حرکت قیمت دارد.این امر به طور معمول زمانی آشکار می شود که یک معامله گر نسبت به عقیده های خود مبنی بر عدم احتمال خطا، اطمینان بیش از حد داشته باشد.

باید بتوانید ضررها و اشتباهات خود را بپذیرید، استراتژی معاملاتی خود را دوباره ارزیابی کرده و تغییرات لازم را انجام دهید. در واقع، هدف از تمرین و بازبینی عمدی، کاملاً مخالف این تصور است که شما یک معامله گر کاملاً آگاه و قدرتمند هستید

همانطور کسی که سابقه معاملات منفی و افت سرمایه را تجربه کرده باشد می تواند گواهی دهد، عدم اطمینان بخشی از طبیعت بازار است.هیچ کس، حتی بزرگترین شخصیت ها و شرکت ها در حوزه بازارهای مالی که به انبوهی از اطلاعات اقتصادی دسترسی دارند، نمی تواند 100درصد پیش بینی دقیق برای حرکت قیمت ارائه دهند.

اصرار بر اینکه توانایی خاصی در پیش بینی دقیق رفتار یک سهم یا جفت ارز( در معاملات فارکس) دارید، در نهایت می تواند منجر به سقوط شما گردد.این با داشتن یک احساس مثبت به رفتار بازار از طریق یک عمل مداوم و تمرین شده متفاوت است. هدف این فرآیند دستیابی به توانایی یادگیری و بهبود فعالانه در کل حرفه تجارت شماست.

به این صورت که شما باید بتوانید ضررها و اشتباهات خود را بپذیرید، استراتژی معاملاتی خود را دوباره ارزیابی کرده و تغییرات لازم را انجام دهید. در واقع، هدف از تمرین و بازبینی عمدی، کاملاً مخالف این تصور است که شما یک معامله گر کاملاً آگاه و قدرتمند هستید!

به جای اصرار بر پیش بینی دقیق، درباره  احتمالات بیاموزید. مورد اول انتظار یک نتیجه خاص را نشان می دهد در حالی که دومی انعطاف پذیرتر است زیرا برای تایید یا رد، از بازارها مورد استفاده قرار میگیرد.هنگامی که بپذیرید پیش بینی رفتار بازار به طور کامل غیرممکن است، برای بهبودی استراتژی خود ذهنیت راحت تری خواهید داشت.

تمرکز خود را بر روی مدیریت سرمایه و کنترل هر آنچه در دستان شماست خرج کنید. این شامل بررسی نقاط ضعف و عطف، احتمال واکنش قیمت و هیجانات، نظارت بر حجم، حدضرر وسود و دوره نگهداری معاملات شما می باشد.

در پایان، باید همیشه به یاد داشته باشید که بازار رئیس است. به مکانی که فکر می کنید قیمت در آنجا باشد، کمتر اهمیت میدهد.برای اینکه به طور مداوم سودآور شوید، باید یاد بگیرید آنچه را که می بینید، (نه آن که فکر می کنید) معامله کنید.
 

کد خبر: ۷۳٬۴۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha