۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
مذاکره با چین و هند برای خرید واکسن کرونا
رییس دفتر رییس جمهور عنوان کرد

مذاکره با چین و هند برای خرید واکسن کرونا

واعظی، رییس دفتر رییس جمهوری گفت: غیر از واکسن روسی، درحال مذاکره برای خرید واکسن کرونا از چین و هند هستیم، فکر می‌کنم با این اقدامات، سبد ما از واکسن کامل خواهد شد و همه این موارد را قبل از عید خواهیم داشت.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهوری روز جمعه در واکنش به ادعای وزیر ارتباطات دولت نهم مبنی بر بازی دولت با نرخ ارز در آستانه انتخابات و اینکه دولت می‌تواند نرخ ارز را کاهش دهد، گفت: او حتما می‌خواهد کارهای دوران وزارتش را به این دولت نسبت دهد.

رییس دفتر رییس‌جمهوری ادامه داد: حتی اگر بتوانیم یک ساعت زودتر نرخ ارز کاهش دهیم حتماً این کار را خواهیم کرد و همه تلاش ما همین است.  در این باره محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه و عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی با سفر به  کشورهای منطقه در پی آزاد کردن هر چه سریعتر پول‌های مسدود شده کشورمان هستند.

واعظی یادآور شد: علاوه بر این در پی گسترش بازارهای صادراتی و افزایش فروش نفت و فرآورده‌های آن هستیم تا بتوانیم پشتوانه ارزی خود را بالا برده و نرخ ارز را کاهش دهیم. حتی ما یکی از اهداف بودجه ۱۴۰۰ را کاهش نرخ ارز و افزایش ارزش پول ملی عنوان کردیم.

وی درباره اینکه غیر از واکسن اسپوتنیک روسیه واکسن دیگری هم خریداری می‌شود، گفت: درحال مذاکره برای خرید واکسن چینی هستیم و این مذاکرات خیلی خوب پیش می‌رود. برای تهیه واکسن خوب از هند در حال مذاکره هستیم و فکر می‌کنم با این اقدامات، سبد ما از واکسن، کامل می‌شود و همه اینها را قبل از عید خواهیم داشت.

واعظی افزود: فعلاً یک میلیون دوز قرار است از روسیه وارد کشور شود و این روند ادامه دارد. در مراحل بعد تعداد دیگری واکسن روسی وارد کشور می‌شود.

کد خبر: ۷۳٬۴۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha