۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
ستاد بررسی اثرات ویروس کرونا در اقتصاد تشکیل شد
در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت

ستاد بررسی اثرات ویروس کرونا در اقتصاد تشکیل شد

سلاح‌ورزی، نایب‌رئیس اتاق ایران از فعالان اقتصادی خواسته تا پیشنهاد خود را درباره کاهش آسیب کسب‌وکارها ارائه دهند؛ تا این ستاد بتواند برای جلوگیری از آسیب‌ها برنامه‌ریزی دقیق‌تر و منسجم‌تری داشته باشد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، حسین سلاح‌ورزی، نایب‌رئیس اتاق ایران درباره این ستاد گفت: با توجه به اینکه دولت می‌خواهد از مشاغل و کسب‌وکارهای آسیب‌دیده و متأثر از شیوع کرونا ویروس حمایت کند، صاحبان مشاغل و فعالان اقتصادی درزمینهٔ کاهش آثار مخرب کرونا بر کسب‌وکارهای کوچک و متوسط پیشنهاد واقع‌بینانه ارائه دهند تا این ستاد بتواند برای جلوگیری از آسیب‌ها برنامه‌ریزی دقیق‌تر و منسجم‌تری داشته باشد.

روز گذشته ستاد بررسی اثرات ویروس کرونا در اقتصاد و کسب‌وکارها در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل‌شده است.

هدف از تشکیل ستاد بررسی اثرات ویروس کرونا در اقتصاد و کسب‌وکارها، آسیب‌شناسی این کسب‌وکارها در وزارت صنعت، معدن و تجارت است. به گفته قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی کسب‌وکارهای کوچک مشمول سیاست‌های تشویقی می‌شوند. جزئیات بسته پیشنهادی ستاد «بررسی اثرات ویروس کرونا در تجارت» حاکی است، سیاست‌های تشویقی در بخش «مالیات»، «استمهال وام‌های بانکی» و «بیمه تأمین اجتماعی» از سوی متولیان در نظر گرفته‌شده تا مشاغل خُرد آسیب‌دیده از کرونا، نابود نشوند. البته این بسته تنها شامل کسب‌وکارهای خُرد نیست و سیاست‌گذار برای آسیب‌دیدگی بخش‌هایی که در تجارت خارجی به دلیل کرونا صدمه‌دیده‌اند، مشوق‌های مشابهی تعریف کرده است.

به گفته مدرس خیابانی، قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی ویروس کرونا باعث آسیب به کسب‌وکارهای کوچک، مانند اغذیه‌ای‌ها شده است و به همین دلیل بسته ویژه‌ای پیشنهادشده تا بخشی از مالیات، استمهال وام، بیمه تأمین اجتماعی و سایر مشوق‌های تشویقی به این کسب‌وکارها اختصاص یابد تا آسیب نبینند.

مدرس خیابانی گفته است: حتی بخش‌هایی که در تجارت خارجی آسیب‌دیده‌اند هم مدنظر قرار داده‌ایم، اگرچه با رایزنی‌های صورت گرفته مرزها باز می‌شوند.

کد خبر: ۷٬۳۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha