۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
شناسایی ۱۰۵ واحد صنعتی غیرفعال در استان همدان/ ۵۰ واحد به چرخه تولید بازگشت
معاون صنعت، معدن و تجارت همدان در گفتگو با بازار عنوان کرد:

شناسایی ۱۰۵ واحد صنعتی غیرفعال در استان همدان/ ۵۰ واحد به چرخه تولید بازگشت

همدان - بهزادی شریف، معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه در استان همدان ۱۰۵ واحد صنعتی غیرفعال شناسایی شده است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰ واحد صنعتی غیرفعال استان همدان به چرخه تولید بازگشته اند.

حمید بهزادی شریف در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در استان همدان یک هزار و ۷۵ واحد صنعتی فعال است، عنوان کرد: این واحدها با ظرفیت های تولیدی متفاوت فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه در استان همدان ۱۰۵ واحد صنعتی غیرفعال شناسایی شده است، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰ واحد صنعتی غیرفعال در استان همدان را فعال شده و به چرخه تولید بازگشته اند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان مطرح کرد: کارخانه آرد همدان در مسیر جاده قهاوند، حدود ۱۱۰ سال تعطیل بود اما هم اکنون با یک سرمایه گذار جدید در مسیر فعالیت قرار گرفته است.

وی از دیگر شرکت ها و واحدهای صنعتی فعال شده به شرکت صنایع تبدیلی الوند اشاره کرد و گفت: این شرکت در زمینه تولید نشاسته از سیب زمینی فعالیت دارد.

امسال ۷۸ پروانه بهره برداری صادر شده و طبق برآوردهای به عمل آمده این تعداد تا پایان سال جاری به ۹۰ تا ۱۰۰ مورد خواهد رسید

بهزادی شریف با بیان اینکه در سال جاری مقرر شده بود  ۸۰ پروانه بهره برداری صنعتی در استان همدان صادر شود، عنوان کرد: تاکنون بالغ بر ۷۸ پروانه بهره برداری صادر شده و طبق برآوردهای به عمل آمده این تعداد تا پایان سال جاری به ۹۰ تا ۱۰۰ مورد خواهد رسید.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه طبق برنامه ریزی های به عمل آمده پیش روی به سمت تولید ۱۵ میلیارد دلار کالای ساخت داخلی را در دستور کار داشتیم، افزود: در این راستا، از واردات محصولات و کالاهایی که مشابه داخلی داشتند، جلوگیری به عمل آمد.

وی در این راستا اضافه کرد: رتبه استان همدان درزمینه تولیدات کالاهای داخلی مناسب است به نوعی که در بین ۱۰ استان برتر کشور در این زمینه هستیم.

بهزادی شریف اضافه کرد: طی ۹ ماهه سال جاری بالغ بر ۱۰.۵ میلیارد تومان کالای داخلی تولید و به نوعی داخلی سازی شد به نوعی که یا قطعاتی که از دیگر کشورها وارد می کردیم را تولید می کنیم و یا یک محصول را کاملاً داخلی سازی کرده ایم.

کد خبر: ۷۳٬۳۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha