۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
۱۵۰۰ نیروی «ایرکانادا» بیکار شدند
همزمان با تعلیق سفر به ۱۷ مقصد بین‌المللی؛

۱۵۰۰ نیروی «ایرکانادا» بیکار شدند

تعلیق سفر به هفده مقصد بین المللی از سوی ایرکانادا، موجب بیکاری ۱۵۰۰ نیروی بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی کانادا شد.

به گزارش بازار، شرکت ایرکانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد، به علت آثار منفی بحران همه گیری کرونا بر بخش هوانوردی، پروازهای خود را به ۱۷ مقصد بین المللی از جمله فورت مایرز، بوستون، واشنگتن، بوگوتا، دوبلین، سائوپائولو، دبی و هنگ کنگ به حال تعلیق در می‌آورد.
 
در بیانیه شرکت ایرکانادا آمده است، این تدبیر که به منظور مقابله با پیامدهای همه گیری کووید ۱۹ به اجرا گذاشته می‌شود، منجر به بیکاری بیش از ۱۵۰۰ کارمند شرکت خواهد شد.
 
تعدیل نیروی در شرکت ایرکانادا در دوره همه گیری کرونا چیز جدیدی نیست چرا که این شرکت پیش از این نیز در ماه ژانویه اعلام کرده بود، به علت محدودیت‌ها و تدابیر پیشگیرانه‌ای که دولت کانادا به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا به اجرا گذاشته است، حدود ۱۹۰۰ نیروی خود را کنار می‌گذارد.
 
به گزارش پایگاه اینترنتی رادیو کانادا، اواخر ماه ژانویه نیز دولت فدرال کانادا از شرکت ایر کانادا و همچنین سه شرکت هواپیمایی دیگر این کشور خواست به منظور کاهش شیوع ویروس و به ویژه جلوگیری از ورود انوع جهش یافته کروناویروس به کشور، همه پروازهای خود را به کشورهای حوزه دریای کارائیب و مکزیک متوقف کنند.
 
در حالی که همه گیری کرونا صنعت هوانوردی بسیاری از کشورها از جمله کانادا را به شدت فلج کرده است، اکثر شرکت‌های هواپیمایی کانادا بارها خواستار آن شده‌اند که دولت جاستین ترودو طرح کمک برای صنعت هوانوردی به اجرا گذارد، اما این درخواست‌ها تا کنون بی پاسخ مانده است.

کد خبر: ۷۳٬۳۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha