۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
تعیین قیمت تضمینی ۳۳ محصول کشاورزی
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس خبر داد

تعیین قیمت تضمینی ۳۳ محصول کشاورزی

محمودزاده، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت تضمینی ۳۳ محصول کشاورزی تعیین شد.

به گزارش بازار، جلال محمودزاده امروز در نشست با اعضای هیات مدیره مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران با بیان اینکه متاسفانه افزایش قیمت برخی نهادهای کشاورزی باعث بالا رفتن قیمت برخی محصولات در بازار عرضه شده گفت: یکی از برنامه‌های جدی که کارشناسان تاکیدی جدی روی آن داشتند وبه کمیسیون کشاورزی نیز راهکار دادند، کاهش هزینه‌های تولید و کیفی کردن محصولات کشاورزی است که به تبع آن عرضه آن نیز با قیمت آن متناسب خواهد شد.

وی به اقدام نهایی و کارشناسی شده تعیین قیمت ۳۳ محصول کشاورزی از جمله گندم، برنج، جو، دانه‌های روغنی و دیگر محصولات کشاورزی با قیمت تضمینی و اعلام آن بزودی به وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و افزود: قیمت تضمینی ۳۳ محصول بر اساس قیمت تمام شده تعیین می‌شود و این هم به نفع تولید کننده برای انگیزه تولید و حفظ بستر کشاورزی خواهد شد.

تعیین قیمت‌ها به متخصصان و فعالان کشاورزی واگذار می‌شود
نائب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از آسیب‌های جدی که درسال‌های اخیر دربخش کشاورزی وجود داشت، تعیین قیمت محصولات کشاورزی از سوی افراد غیرمتخصص این بخش بوده است، گفت: متاسفانه درسال‌های اخیر قیمت محصولات کشاورزی توسط افرادی که اصلا تخصصی دراین بخش نداشتند ودلشان هم برای کشاورزی نبود، درشورای عالی اقتصاد تعیین وتصمیم گیری می‌شد، و در بین ۱۷ رای که وجود داشت، یک رای از آن وزیرجهاد کشاورزی به عنوان فرد اصلی ومتولی کشاورزی و ۱۶ غیرمتخصص کشاورزی تعیین می‌شد.

محمودزاده تصریح کرد: با تصمیم کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، کارگروه ویژه‌ای اکنون برای تعیین نرخ‌های محصولات کشاورزی تشکیل شده که دراین کارگروه وزیرجهاد کشاورزی، ۳ نفر از کشاورزان نمونه، سازمان نظام مهندسی بخش کشاورزی ودیگراعضایی که تخصص درحوزه مسئولیت تولید کشاورزی دارند، عضو تعیین خواهند کرد.

بازگشت دوباره مسئولیت تنظیم بازار به وزارت جهادکشاورزی
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از بررسی‌های نهایی این کمیسون برای بازگشت دوباره مسئولیت تنظیم بازار به وزارت جهادکشاورزی به علت دوگانگی درتصمیم گیری‌ها واجرا با وزارت صمت در این حوزه و برآورده نشدن انتظارات از وزارت صنعت، معدن و تجارت درمسئولیت تنظیم بازارخبر داد.

محمودزاده گفت‌: متاسفانه دوگانگی‌هایی که اکنون درتصمیم گیری‌های حوزه تنظیم بازار میان وزات جهاد کشاورزی و صنعت، معدن وتجارت هست، باعث بروز بسیاری از مشکلات ناخواسته دربازار والتهاب‌هایی حبابی شده که دود آن به چشم تولید کننده ومصرف کننده رفته است.

وی با بیان اینکه درهیچ کشوری به بهانه تنظیم بازار جلوی صادرات محصول گرفته نمی‌شود، این باعث از دست رفتن مشتریان خارجی تولیدکنندگان ایرانی در بازارهای رقابتی بین المللی خواهد شد، تصریح کرد: متاسفانه اکنون سهم ایران در بازار روسیه کمتر از ۵ درصد است وبیشتر کشورهای منطقه از جمله عراق وارمنستان درانحصار ومیدان داری تولیدکنندگان ترکی هست.

نائب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه متاسفانه واگذاری مسئولیت تنظیم بازار از وزارت جهاد کشاورزی که متولی تولید وعرضه دربازار ومدیریت توزیع آن بوده به اشتباه وتصمیمی غیرکارشناسی به وزارت صمت بوده اضافه کرد: خوشبختانه اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس با رای بالایی نسبت به این واگذاری اصرار دارند وبزودی برای اجرا تقدیم دولت خواهد شد.

کد خبر: ۷۳٬۳۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha