۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
خریدهای آنلاین مردم سه برابر شد/ کسادی بازار تاکسی های اینترنتی
عضو اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی در گفتگو با بازار:

خریدهای آنلاین مردم سه برابر شد/ کسادی بازار تاکسی های اینترنتی

عضو اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی می‌گوید: بازارهای آنلاین تا پیش از کورونا سهمی حدود ۱.۵ تا ۲ درصدی از خریدو فروش های صورت گرفته در بازار داشتند اما حالا به نظر می رسد این سهم به 5 تا 6 درصد رسیده است.

بازار- رکود بسیاری از بازارها را فرا گرفته است. دیگر خبری از رفت و آمدهای گسترده مردم در مراکز خرید و خرید و فروش نوروزی نیست. به توصیه مسئولان بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند که کمتر در اماکن شلوغ حاضر شوند و بسیاری از کارهای روزمره خود را به صورت غیر حضوری انجام دهند. بعد از افزایش بانکداری اینترنتی حالا خبر از توسعه خریدهای اینترنتی می‌رسد.

رضا الفت نسب عضو اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی در گفتگو با بازار با اشاره به افزایش تقاضای خریدهای آنلاین گفت: در گذشته حدود ۹۸ درصد خرید مرم در بازارهای سنتی انجام می‌شد و بازارهای آنلاین سهم حدود ۱.۵ تا ۲ درصدی از سبد خرید مردم داشته‌اند.

او از افزایش تقاضای مردم در سایت‌های خرید اینترنتی خبر داد و گفت: این روزها به دلیل ترس از شیوع ویروس کورونا بسیاری از مردم حاضر به حضور در بازارهای سنتی نیستند.  

آنگونه که این فعال صنفی می‌گوید: سهم بازارهای آنلاین از خرید  و فروش های مردم به  ویژه در تهران حدود 5 تا 6 درصد برآورد می شود که البته بخشی از این افزایش تقاضا می تواند مربوط به پایان سال بوده و بخش دیگری هم به دلیل شیوع ویروس کورونا است .

البته آنگونه که این مقام مسئول می‌گوید: برخی از کسب و کارهای اینترنتی همچون تاکسی‌های اینترنتی این روزها شرایط خوبی نداشته و با کاهش شدید تقاضا مواجه شده‌اند.

کد خبر: ۷٬۳۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha