۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
سهم بانکرینگ ایران در خلیج فارس باید افزایش پیدا کند
مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم:

سهم بانکرینگ ایران در خلیج فارس باید افزایش پیدا کند

دهقانی، مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه نفت و انرژی بر ضرورت افزایش سهم بانکرینگ ایران در حوزه خلیج فارس تاکید کرد.

به گزارش بازار، محمدجواد دهقانی مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه نفت و انرژی افزود: بانکرینگ (Bunkering) اصطلاحی که برای عملیات سوخت رسانی به کشتی ها و خدمات به کشتی در دریا بکار می رود.

وی اظهارداشت: بر اساس آمارهای بانک جهانی سالانه ۱۸۰ میلیون تن عملیات سوخت رسانی و بحث خدمات به کشتی ها در سراسر دنیاست.

مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه نفت و انرژی گفت: در حال حاضر ارزش اقتصادی بانکرینگ در سراسر دنیا بین ۱۹۵ تا ۲۰۰ میلیارد دلار است.

وی ضمن اشاره به اینکه ۶۵ درصد سهم بانکرینگ مربوط به ۱۰ کشور جهان است، افزود: از این ۱۰ کشور سنگاپور، امارات و آمریکا سهم ۳۵ درصدی در این بازار دارند.

دهقانی بیان داشت: از ۱۸۰ میلیون تن سهم سوخت در دنیا ۲۲ میلیون تن در حوزه خلیج فارس خدمات دهی می شود که ارزش سوخت و خدمات در این حوزه ۲۱ میلیارد دلار است.

وی با اشاره به سهم ۱۰ درصدی ایران از بازار بانکرینگ خلیج فارس تصریح کرد: بر اساس برنامه پنج ساله ششم توسعه قرار بر اینکه سالانه ۱۰ درصد به این سهم اضافه شود و در پایان برنامه سهم بانکرینگ ایران در خلیج فارس به ۱۰ میلیون تن معادل ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.

مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه نفت و انرژی گفت: متاسفانه ایران فعلا ۱,۵ میلیون تن در سال از این ظرفیت را برعهده دارد.

وی افزود: برنامه های که برای توسعه منطقه آزاد قشم طراحی شده امید می رود در مدت دو تا سه سال آینده این ظرفیت به ۵۰ درصد برسد.

کد خبر: ۷۳٬۳۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha