۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
۵۲۱ طرح اقتصادی و عمرانی در اردبیل افتتاح شد
استاندار اردبیل:

۵۲۱ طرح اقتصادی و عمرانی در اردبیل افتتاح شد

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: همزمان با دهه فجر ۱۲۰ طرح اقتصادی با اعتبار دو هزار و ۶۳۰ میلیارد تومان و ۴۰۱ طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان در استان به بهره برداری رسید.

به گزارش بازار به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی کشور و به تبع استان اردبیل در بخش های مختلفی توسعه یافته که محرومیت زدایی، آبرسانی، گازرسانی، راهسازی، توسعه صنعتی و کشاورزی از جمله دستاوردهای انقلاب در استان اردبیل به شما می رود.

وی تصریح کرد: با وجو همه این دستاوردها استان نیاز توسعه زیرساخت های مهم در بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری بوده و در حال حاضر توسعه زیرساخت ها در اولویت اقدامات مسوولان قرار دارد.

استاندار اردبیل اظهار کرد: داشتن راه های چهار خطه از جمله مهم ترین نیازهای روز است که در حال حاضر  ۱۸۵ کیلومتر چهار خطه  در استان داریم و ۳۶۵ کیلومتر در دست احداث است.

بهنام جو افزود: چهار خطه کردن ۶۵ کیلومتر از جاده مغان، مسیر بیله سوار به گرمی، اردبیل به مشگین شهر، جاده سرچم وکلور - درام از جمله اقدامات راهسازی در حال اجرا در استان است.

وی گفت: اعتبارات عمرانی برای اجرای این اقدامات در استان به خوبی جذب می شوند و استان در این خصوص از جهش مناسبی در افزایش اعتبارات عمرانی برخوردار است.

وی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی در کشور هر سال ۱۵ الی ۲۰ درصد افزایش ندارد، افزود: ولی جهش ما در خصوص اعتبارات راه خوب بوده و امسال  ۳۵۰ میلیارد اعتبار برای راهها داریم که این میزان در سال قبل ۱۵۰ میلیارد تومان بود.

استاندار اردبیل گفت: در بخش صنعت در 10 ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ و نیم درصد مصرف برق واحدهای صنعتی افزایش یافته که این موضوع نشانگر افزایش فعالیت و خروج از رکود واحدهای صنعتی است.

بهنام جو به توسعه صنایع تبدیلی اشاره کرد و افزود: در سال ۹۲ حدود  ۵۵۸ هزار تن  ظرفیت صنایع تبدیلی در استان وجود داشت که این واحدها با افزایش چهار برابری به یک میلیون و ۹۶۴ هزار تن رسیده است.

بهنام جو افزود:  در حال حاضر ۸۵ درصد صنایع تبدیلی مورد نیاز برای محصولات استان  تامین شده و لازم است برای ۱۵ درصد باقی مانده نیز اقدام شود.

کد خبر: ۷۳٬۳۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha