۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲
شکست انحصار ۶ کشور دنیا در تولید تونر پرینتر توسط شرکت دانش بنیان اهری

شکست انحصار ۶ کشور دنیا در تولید تونر پرینتر توسط شرکت دانش بنیان اهری

تبریز- همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر اولین واحد تولید تونر پرینتر و ادوات چاپ در کشور توسط یک شرکت فناور مستقردر مرکز رشد دانشگاه آزاداسلامی واحد اهر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش بازار، رضا تقی‌زاده که ایده این طرح توسط وی انجام شده افزود طرح تولید تونرپرینتر یک طرح ابتکاری و نوین دانش بنیان می‌باشد که برای اولین بار در کشور پس از چندین سال تحقیق و پژوهش از ایده تبدیل به تولید انبوه و تجاری سازی رسیده است و کلیه مواد اولیه مورد نیاز این طرح بومی بوده و از داخل کشور تأمین می شود.

این مخترع اهری که فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد شیمی است در تشریح محصول خود گفت: تولید تونر پرینتر یک محصول منحصر بفرد می باشد که هم اکنون تولید داخلی نداشته و از خارج وارد می شود.

وی گفت: تولید این محصول قبلا در انحصار ۶ کشور ژاپن، آمریکا، آلمان، چین، کره و فرانسه بوده و با آغاز تولید آن توسط این واحد فناور و دانش بنیان، حلقه انحصار شکسته شد ایران اسلامی نیز به جمع تولید کنندگان این محصول پیوست.

این مخترع اهری در تشریح این محصول گفت: تولیدات این واحد در مقایسه با تولیدات سایر کشورها با برندهای معروف قابل رقابت و از کیفیت لازم برخوردار می باشد.

تقی‌زاده افزود: قیمت تمام شده این محصول نسبت به مشابه خارجی خیلی پایین‌تر  بوده و محصول مشابه خارجی هرکیلو ۲۵۰تومان بوده که قیمت تمام شده در این واحدبرای هرکیلو کمتر از ۱۵۰تومان تعیین شده است.

این نخبه اهری به برنامه های آتی این واحد اشاره کرد و افزود: در فاز دوم این طرح اقدام به تولید تونرهای رنگی و دول اوپر دستگاه‌های کپی تولید خواهد شد.

کد خبر: ۷۳٬۲۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha