۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
اتصال معاملات و فروشگاه‌های کشور به سامانه امور مالیاتی
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد

اتصال معاملات و فروشگاه‌های کشور به سامانه امور مالیاتی

پارسا، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: به زودی همه معاملات فروشگاه‌ها در کشور به سامانه سازمان امور مالیاتی متصل می‌شوند.

به گزارش بازار، امیدعلی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه‌های مودیان زیرساخت‌هایی هم اکنون در حال فراهم شدن است که در آینده همه معاملات و فروشگاه‌های کشور به سامانه سازمان امور مالیاتی متصل می‌شوند.

پارسا افزود: ۵۰ حرفه در قالب ۱۵ رسته شغلی در مرحله اول این طرح به سامانه سازمان امور مالیاتی کشور متصل خواهند شد.

وی به موضوع مالیات خانه‌های خالی اشاره کرد و ادامه داد: برای خانه‌های خالی از سکنه جریمه سنگینی تعیین شده، به گونه‌ای که اگر اجاره منزل شخصی پنج میلیون تومان باشد جریمه خالی بودن این منزل ۲ ملیون و ۵۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

پارسا از وصول همه درآمدهای مالیاتی کشور در سالجاری با وجود تحریم‌های سنگین خبر داد و اضافه کرد: درآمد مالیاتی با تمرکز بر واحدهای بزرگ و حداقل فشار بر اصناف و طبقات بازار و حداکثری بخشودگی برای مقابله با فرار مالیاتی و ایجاد انگیزه برای مودیان در پرداخت مالیات برنامه ریزی شده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور به موضوع کسر مالیات از حقوق کارمندان و کارگران هم اشاره کرد و گفت: افرادی که حقوق آن‌ها کمتر از پنج ملیون تومان است از معافیت مالیات برخوردارند و از حقوق بیش از ۵ میلیون تومان کسر مالیات به صورت پلکانی انجام می‌شود.

کد خبر: ۷۳٬۲۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha