۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
بیکاری در کره جنوبی رکورد زد

بیکاری در کره جنوبی رکورد زد

کره جنوبی، از کاهش بالغ بر ۹۸۲ هزار فرصت شغلی در ماه ژانویه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد که بیشترین کاهش فرصت‌های شغلی در بیش از ۲۲ سال اخیر محسوب می‌شود.

به گزارش بازار، اداره آمار کره جنوبی امروز چهارشنبه از کاهش بالغ بر ۹۸۲ هزار فرصت شغلی در ماه ژانویه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد که بیشترین کاهش فرصت‌های شغلی در بیش از ۲۲ سال اخیر محسوب می‌شود.

بر اساس اعلام اداره آمار کره جنوبی، شمار افراد شاغل در کشور در ماه ژانویه بالغ بر ۲۵ میلیون و ۸۱۸ هزار نفر بود. روند صعودی بیکاری در کره جنوبی از مارس گذشته تاکنون همزمان با شیوع کرونا ۱۱ ماه متوالی ادامه داشته است.

شیوع کرونا در این کشور از ماه نوامبر بار دیگر افزایش یافته است. در ۲۴ ساعت گذشته ۴۴۴ مورد ابتلای جدید اعلام شد که کل تعداد مبتلایان را در کشور به ۸۱ هزار و ۹۳۰ نفر رسانده است.

شمار روزانه مبتلایان هم از ۳۰۳ نفر در روز گذشته فراتر رفت و به بالای ۴۰۰ نفر در شش روز اخیر رسید. در دوره شیوع دوباره کرونا در کشور، مردم از فعالیت در بیرون از خانه بازداشته شدند و این امر آسیب شدیدی به صنایع فرصت‌های شغلی در بخش مسکن و رستوران‌ها و بخش‌های عمده فروشی و خرده فروشی در ماه ژانویه نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.

در بخش خدمات بخش خصوصی نیز ماه گذشته ۱۰۳ هزار فرصت شغلی کاهش یافت، اما در بخش حمل و نقل و انبارداری و اداره امور عمومی، اداره امور اجتماعی و دفاعی، به ترتیب ۳۰ هزار و ۲۰ هزار فرصت شغلی جدید تولید شد.

شمار بیکاران در کره جنوبی در ماه ژانویه بالغ بر یک میلیون و ۵۷۰ هزار نفر بود، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱۷ هزار نفر افزایش یافته است. این بیشترین میزان بیکاری در کره جنوبی از زمان شروع ثبت آمار بیکاری در این کشور در ژوئن ۱۹۹۹ است.

کد خبر: ۷۳٬۲۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha