۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
دومین بازارچه صنایع‌دستی زنجان راه‌اندازی شد
همزمان با ایام الله دهه فجر؛

دومین بازارچه صنایع‌دستی زنجان راه‌اندازی شد

زنجان- دومین بازارچه­ دائمی با ۴۴ باب فروشگاه در پیاده راه سبز میدان نزدیک بازار شهر زنجان به ‌طور رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش بازار به نقل از میراث فرهنگی زنجان، امیر ارجمند گفت: دومین بازارچه­ دائمی با ۴۴ باب فروشگاه در پیاده راه سبز میدان نزدیک بازار شهر زنجان به‌طور رسمی آغاز به کار کرد.

وی اظهار کرد: همچنین این بازارچه در کنار نمایش صنایع‌دستی زنجان، مکانی برای تولیدکنندگان و فرصتی برای افزایش زمان حضور و توقف گردشگران در این استان محسوب می‌شود و در قسمتی از این بازارچه صنعتگران به تولید انواع صنایع‌دستی ازجمله ملیله، حکاکی روی مس، ظروف مسی، چاروق، چاقو، چرم، جاجیم و میناکاری خواهند پرداخت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: یکی دیگر از اهداف احداث و تمرکز واحدهای تولیدی در یک نقطه برای رفاه حال مردم و شهروندان و دسترسی آسان برای خرید محصولات همچنین شناسایی و حمایت از هنرمندان واقعی صنایع‌دستی استان است.

ارجمند با بیان اینکه ملیله‌کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلم‌زنی، گلیم‌بافی، گیوه‌بافی و گیوه‌دوزی از صنایع‌دستی بومی استان محسوب می‌شود، ابراز داشت: هنرمندان صنایع‌دستی زنجان در برخی رشته‌ها همچون مسگری، ملیله‌کاری و چاقوسازی صاحب سبک هستند.

کد خبر: ۷۳٬۲۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha