۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
سود ۸۷۰ میلیارد تومانی کارخانه تراکتورسازی تبریز برای ۱۳۵۰۰ سهامدار
مدیرعامل تراکتورسازی تبریز خبر داد

سود ۸۷۰ میلیارد تومانی کارخانه تراکتورسازی تبریز برای ۱۳۵۰۰ سهامدار

تبریز- مدیرعامل تراکتورسازی تبریز گفت: تراکتورسازی ۱۳ هزار و ۵۰۰ سهامدار در بورس دارد به طوریکه در سال ۹۹ به صورت۸۷۰ میلیارد تومان برای سهامداران سود پیش‌بینی شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی تراکتورسازی تبریز، ابوالفتح ابراهیمی در آیین افتتاح خط تولید تراکتورهای ۴۱۲۰ و ۴۵۵ اظهار داشت: تراکتورسازی به لطف پروردگار یک مجموعه تماما اقتصاد مقاومتی در راستای جهش تولید پیشتاز بوده است.

وی افزود: به حول قوه الهی دهه ۹۰ دوران شکوفایی تراکتور بود به طوریکه به همت همکاران و با تشویق مسوولان توانستیم در مسیر اقتصاد مقاومتی و توسعه پیشتاز باشیم.

مدیرعامل تراکتورسازی ایران خاطرنشان کرد: تراکتورسازی ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه هیچ‌گاه کمر خم نکرد بلکه با داخلی‌سازی هوشمندانه که بهترین راه ختثی کردن توطئه است، پیش رفت.

وی گفت: قطعا به همت نیروهای انسانی متخصص و به کارگیری متخصصین این موفقیت حاصل شد.

ابراهیمی یادآور شد: میانگین سنی پرسنل در عمل ۴۵ سال و میانگین سنی متخصصان ۳۵ سال می‌باشد. 

وی افزود: با استفاده از تجربه افراد متخصص این کارخانه را که زمانی در حال حرکت به وضعیت کارخانه ورشکسته بود،الان به گل سرسبد کشور تبدیل کرده‌ایم.

مدیرعامل تراکتورسازی ایران گفت: این شرکت در حوزه صادرات به عنوان صادرکننده نمونه انتخاب شده و امسال نیز به عنوان صادرکننده ممتاز انتخاب شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت امنیت غذایی،اگر این شرکت نبود الان تراکتورهای وارداتی هم تحریم شده بود ولی ما ۹۵ درصد بازار را در دست گرفتیم.

ابراهیمی متذکر شد: در یک دهه اخیر با داخلی‌سازی قطعات بیش از ۴۰۰ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی انجام دادیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد تراکتور داخلی شده است که ۱۰ درصد مابقی مربوط به تایر و انژکتور است که اصلا کارخانه تولیدی آنها در کشور وجود ندارد، افزود: ۱۹ هزار و ۵۰۰ تراکتور با رشد ۱۸ درصدی امسال تولید شده است و در مقابل  ۱۹ هزار و ۶۰۰ تراکتور فروخته شده است.

وی ابراز داشت: تا به امروز بیش از ۶۶۰ میلیارد تومان صادرات داشتیم، نه تنها نیاز ارزی را تامین کردیم بلکه در ارز مازاد تراز مثبت داشتیم. 

وی تصریح کرد: خارج کردن شرکت از ضرردهی و رسیدن به حداکثر سوددهی، تکیه بر منابع خود کشور بدون هیچ وام، به طوریکه هیچ بدهی بانکی نداریم و حتی وامی هم نمی‌گیریم، از جمله کارهای این مجموعه در داخلی‌سازی است.

کد خبر: ۷۳٬۲۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      0 0
      از کشاورزان حمایت کنید