۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
شکلات تبریز به ۸۰ کشور جهان صادر می شود
استاندار آذربایجان شرقی:

شکلات تبریز به ۸۰ کشور جهان صادر می شود

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت های شیرینی و شکلات سازی استان و شهر تبریز گفت: شکلات تبریز به ۸۰ کشور جهان صادر می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا پورمحمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران با تبریک چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در محل استانداری گفت: تولیدات شیرینی و شکلات استان به بیش از ۸۰ کشور دنیا صادر می شود.

پورمحمدی به ظرفیت های استان در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی از جمله استان های بسیار مهم کشور و به تعبیر مقام معظم رهبری، سر ایران است و در حال حاضر توانسته به یکی از قطب های موفق کشور در حوزه صنعت و تولید تبدیل شود.

وی با اشاره به فعالیت ۱۱ شرکت و مجموعه خودروسازی در استان، گفت: در حال حاضر بیش از ۳۵ درصد قطعات مورد نیاز خودروسازی کشور در استان آذربایجان شرقی تولید می شود.

پورمحمدی همچنین از آغاز اجرای مرحله نخست واکسیناسیون کرونا در استان خبر داد و بر توجه بیشتر مردم نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تاکید کرد.

استاندار آذربایجان شرقی از زحمات و تلاش های شبانه روزی صنعتگران و فعالان بخش خصوصی استان قدردانی کرد و افزود: به رغم بیماری کرونا و مشکلات مختلف اقتصادی، هیچ نیروی کاری از واحدهای تولیدی استان، تعدیل نشده و اجازه نداده ایم که هیچ یک از واحدهای تولیدی استان تعطیل شود.

وی با بیان اینکه توجه به بهره برداری هرچه بیشتر معادن استان در سال های اخیر افزایش یافته، گفت: هم اکنون بیش از ۷۳۸ معدن مختلف طلا، مس، کائولن و سایر مواد معدنی در استان مورد بهره برداری قرار گرفته است که نقش بسیار مهمی در اشتغال جوانان و تسریع حرکت توسعه استان دارد.

کد خبر: ۷۳٬۲۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha